Jula 2016

Vi blir hjemme. Det er det aller beste. Så har vi tradisjon med romjulstaco sammen med gode venner og juletrefest. Så er vi hjemmekjær og liker å styre middagstid, åpning av gaver osv selv :)
 
Vi skal feire hjemme med søstrene til mannen og deres partnere. Svigerfar døde nå i sommer, så da er det viktig å stå sammen i tiden fremover. Satser på at mannen lager julemiddagen, og håper på å være ferdig med julegavene i november
 
Jeg ønsker å ha feiringa her hjemme i år. Da vesla får mesteparten av gavene, slipper vi å drasse med oss de frem og tilbake og så er det ikke langt til senga når den tid kommer ;) I tillegg kan vi bestemme hvordan kvelden blir med gaveåpning osv. Sist måtte alle vente på tur med å åpne så alle fikk se hva de fikk og fram hvem ( hyggelig nok det), men når vesla har 3/4 av gavehaugen og klokka drar seg mot 22, da synes jeg man bør slække litt på krava... Så sånn blir det ikke i år! :D
Har alt begynt å kjøpe inn julegaver og noen kalendergaver, men er nok en del igjen ennå. Vil oxo få ferdig det før desember da det hadde vært koselig å slippe å stresse med kakebakinga fordi man må ut og handle gaver :p Rekker for øvrig aldri å bake de berømte 7 slaga, da vi alltid ender opp med å stresse :p:hilarious: Men noen slag skal vi da få til.
I tillegg skal jeg ha 2 eksamener i desember og blir borte en hel uke midt i beste førjulstida (10.-16. Des) pga det, så må liksom få ting ferdig før... :sorry::eek:
Ble så skuffa da vi fikk vite kurstid og eksamensdato... De fleste protesterte, men det var til ingen nytte... Jeg elsker jula selv og for meg er den tida ganske så hellig :(
 
Skal til svigers i år, så trenger ikke stresse med noen ting :) men skal prøve å være tidlig ute med julegaver så jeg kan kose meg med vasking, pynting og baking i desember! Var høygravid i jula sist også, og det gikk så bra selvom det ikke var plass til like mye mat :joyful:
 
Her feirer vi hver for oss, da begge vil være med sin familie :) det er tross alt siste gangen vi kan gjøre det slik, etter babyen kommer blir det nok annenhver jul og nyttår :) men jeg har gått med på å feire nyttårsaften hos samboer sin familie dersom baby ikke har kommet enda, siden jeg har termin 3.januar og min familie bor litt avsides til og det kan være fare for snøras osv :) er bare 2 mil imellom så er ikke store avstanden det er snakk om da :)
 
Litt usikker enda. 10 åringen skal være hos pappan sin på julaften, hvis ikke hadde vi aldri vurdert å ikke feire hjemme. Men blir første jul i nytt hjem så spørs om vi har kommet helt i mål med oppussing og hva jeg orker. Men regner med å få invitasjon både fra mamma og svigers hvis ikke vi inviterer til feiring hjemme hos oss. Men til nyttår ville 10åringen at vi skulle feire med bestemor, gjerne hjemme hos oss. Så da kan det fort bli svigers på julaften og nyttår hos oss.
 
Litt inspirert herfra til å planlegge, så lagde jeg bare kjapt en liste over hvem vi skal ordne gaver til, og de få idéene jeg allerede har. Så fant jeg ut jeg skulle gå og telle hvor mange kalendergaver jeg hadde kjøpt nå. Viser seg at jeg mangler kanskje bare én. :p Kjøpte en del små leker og godterier da vi var i Sverige i sommer, samt at jeg kjøpte noen julefilmer fra cdon veldig rimelig for flere uker siden, og nappet med meg en trepakning med My little pony - Lipsyler på H&M nettoppp. Og det var det :p Tar en liten tur på ebay nå, skal kjøpe nye magnetbokmerker, da de hun fikk i kalenderen i fjor ble ødelagt/borte, men de var veldig kjekke. Personlig rekord, ferdig med kalenderinnkjøp i august liksom :p
 
Back
Topp