Jul

Frøken Happy

Glad i forumet
Gler meg sååå tell jul..[:)]ka ska dokk gje tell dokkers nurk? å ka kan man gje tell en 5 åring?

For min del er det enda leeeenge til jul.
Stresser ikke før det er noen uker igjen jeg[;)]

Ja julegave liste har jeg også skreve[:)]det e sååå koseli.. liker å kjøpe det som dem ønsk seg..men e så vanskeli når dem e så små..eg tenkt eg sku lag skryte album tell besteforeldran..me bilda av begge å litt scrapbok lgnanes greier?e ikke det enn fin gave?

Til tante/onkel unger prøver vi å kjøpe klær, når det er salg i løpet av året. Vi har 22 små og kjøpe til, så det blir ganske dyrt. Og så kjøper vi jo til mammaer og pappaer og 8 søsken.... + oldeforeldre. Hmmm...blir dyrt i år også ser jeg. Heldigvis ferdig med halvparten av ungene. Prøver å holde oss under 100 lappen til ungene, men ikke alltid det går.

Til Mariell vet jeg ikke enda. Jeg synes vi kan kjøpe en nyttig ting, men mannen mener ikke det blir helt rett.... Ja ja, vi blir nok enige!

Ellers skal jeg og mannen kjøpe videokamera, som er til oss begge. Det har vi ønsket oss lenge, og nå fremover er det jo kjempekoselig å ha! 

jegskjønner ikke hvorfor det er så viktig å kjøpe "nyttige"ting til barna..hvis meg den ongen som blir super glad for ullsokka å undertøy til jul..nei mine onga får noe de ønsker seg å det er som regel ikke sokker..tanteongen min får også leka tell meg å som regel ett sett med klær...skal kjøpe babyborn dokke til ho til jul..nei jula er for barna synes jeg da skal de få ting de synes er gøy[:)]

jeg er helt enig med deg..jeg husker bare hvordn det var vær jul da jeg var liten,,fikk bare "nyttige"ting fikk aldri det jeg ønska meg..vil ikke att mine barn skal oppleve det...det sitter i.
men sengetøy å sånn er lurt,men ikke bare det...
men helt sant alle har forskjellige meninger[:)]

vi feirer hjemme til oss,når Victoria er hjemme å ikke til pappaen.ellers er vi hjemme til svigers.

jeg lager ribbe m/tilbehør.riskrem å frukstalat til dessert.

Svigernor lager pinnekjøtt(blæ),å riskrem

Vi spiser i 4 tia.

åpner pakkene i 5 tia(for barna sin del)

Nissen kommer nok i år[:)]

HVORDAN FÅR JEG RUTA MI NORMAL DEN ER JO SÅ LANG???????????  IRITERANES

Hey kor bra:) thank you

Ja me stor familie så bi det vell sånn,men man må jo berre ta det på rundgang:)
har veldig løst å lag mine egne tradisjona..men da bi svigersan aleina å da bi mamma aleina så det syns eg ikke eg kan gjør..ke dokk syns?

Hvordan feirer dere julaften? samme måte som alle andre [;)]
Når spiser dere ? kl 17-17.30 tia 
Hva spiser dere? ribbe, medisterkaker/pølser
Dessert? riskrem m/ rød saus
Når åpner dere gavene? til kaffen og kakene, ca 19-20 tenker jeg
Kommer nissen til dere? hakke vært der på mange år grunnet mangel på små barn i huset, men i år blir det andre boller [:D]

Synes det er trist at jula har blitt mer mas enn kos. Kan tenke meg barna satte mye mer pris på jula i gamle dager, da det ikke var fullt så vanlig å få 5000 gaver. I dag har de jo som regel nesten alt fra før.

Nå for tia virker det jo bare som jula står som et eneste mareritt for folk, der "alt" skal gjøres, det skal kjøpes pakker til folk du omtrent aldri ser+ at det er utallige julebord du må delta i.

Har lyst til å oppleve en god gammaldags jul jeg, på landet, der man går i skauen og plukker ut juletreet, lager maten sjøl og setter ut grøt til nissemann på låven. + at heeele familien er samla!

Gleder meg til jul i år, håper vi kan samle familien fra grimstad (ikke at det er så mange da men..) å ha det skikkelig koselig, blir jo Anines første jul [:D]
Her i oslo er det bare oss + foreldrene mine som bor nå [:-] (eller de har akkurat flytta like utafor oslo nå)

Og når det gjelder gaveinnkjøp så starter jeg gjerne å saumfare butikker og sånn ca 1 mnd før, MEN ender alltid opp med hastekjøp bare noen få dager før julaften. I år skal jeg prøve å være mer strukturert. Har heldigvis bare 1 niese og 1 nevø å kjøpe til! [;)] 

hehe jul?nei det har jeg ikke begynt å tenke på...kansje jeg skulle gjøre det [8|]være ute i goooood tid for en gangs skuld....nei det er jo så lenge til enda[:)]

ORIGINAL: Stardust

hehe jul?nei det har jeg ikke begynt å tenke på...kansje jeg skulle gjøre det [8|]være ute i goooood tid for en gangs skuld....nei det er jo så lenge til enda[:)]

Signerer denne[:D]

Vi feirer jul annethvert år hos mine foreldre og annethvert hos mannen sine. Så i år skal vi til mine foreldre.
Gleder meg til en julefeiring der jeg har fri hele julen, det er mange år siden sist[;)]

ååå som jeg gleder meg til jul!!!¨
idag har jeg vært på shopping og kjøpt julegaver til alle barna... bedre og være tidlig ute med to små barn i julehandelen blir det bare kaos og uhygge og det skal ikke være det i tiden før og etter jul (egentlig hele året da,men det går jo ikke)[;)]

Back
Topp