Jul

Lena87

Forelsket i forumet
Hvordan feirer dere jul? Vi skal for første gang feire jul for oss selv, som regel har vi feiret jul i bilen med å kjøre rundt til hele halve slekta så nå er vi litt forvirret hvordan vi skal slå ihjel tiden :p
 
Hehe, å slå ihjel tid på julaften er easy peasy syns jeg, bortsett fra hvis man våkner tidlig, for da blir det aaaaaaltfor lenge å vente på pakker. :wtf: Men julemorgen på tv gjør ventetida betraktelig kortere. Vi pleier også å dra og tenne lys på kirkegården. Det er en vakker tradisjon syns jeg, og hvis man kommer litt seint OG det er snø, er det bare en helt nydelig stemningssetter.

Ellers så har man jo alltids facebook. :laughing002
 
Her starter vi med mølje hos svigers kl 12.
Og så blir det første julaften hjemme, med "hele" slekta (min) :eek:
Dette vil bli siste året hvor jeg er sammen med alle mine tanter på morssiden. Nå er de første barna i den nye generasjonen født og da blir det også nye tradisjoner. Vi tenker da det er barnas familie, besteforeldre og tanter vi må invitere.
Dette til mine tantens store fortvilelse. :rolleyes: ;)
 
Vet ikke om vi blir her hjemme eller med venner.
 
Vi feirer med foreldrene mine som bor et par minutter unna oss. Det er helt uaktuelt å kjøre lange strekninger eller rundt omkring med to unger på slep.
 
Vi skal feire hjemme. Tenker å si at de som vil kan komme. Jeg tror det blir mer sånn fremover, unntatt når vi skal til mine foreldre :) Der overnatter vi, greit å legge ungene til ca normaltid
 
Vi feirer hjemme hos oss, og alle som vil kan komme og feire sammen med oss. Vi har gjort det sånn de to siste årene, og det er utrolig deilig. Ikke noe stress med farting hit og dit, og så slipper vi og drasse med oss et lass med gaver fram og tilbake. Det beste er at ungene får legge seg i sin egen seng når de er trøtte, så kan vi voksne sitte oppe og skravle videre :)
 
Da har vi bestemt at vi feirer jul hjemme og de som vil kan feire med oss, kommer til å bli kjempe trangt men det ordner seg vel :) grøten blir servert kl 14 og middag i 18-19, og så kan de være litt eller hele dagen. Frokosten ville vi ha for oss selv :) gleder oss og spent på om vi blit sittende "aleine", vanskelig dette siden gubben sin familie er skilt men nå er det åpen invitasjon og de får "krangle" seg imellom :-D
 
Vi er annenhvert år med min og mannens familie. I år skal vi feire med min familie på hytta på fjellet. Tipper vi inviterer svigers til oss neste år :)
 
Jeg har og brukt å feire julen overalt! Først middag hos mamma, så åpne pakker hos pappa, så for å sove hos mamma igjen. Slitsomt. Men nå som vi har fått barn skal vi feire her hjemme og den som vil får komme =D
 
Back
Topp