Jul

Maggie2015

Glad i forumet
Altså jeg er så rar. Når "høsten" kommer blir jeg helt sånn i julemodus. Jeg har allerede drukket kakao i flere dager. Jeg har begynt å tenke på julegaver, når jeg fikk forbi terrassen tenkte jeg at "nå må vi rydde inn tingene før snøen kommer" og nå fikk jeg lyst til å bake pepperkaker. Det er AUGUST!! Joda, jeg er normalt ferdig med julegavene i oktober, og spiller julemusikk fra november, men dette er jo ekstremt :p Noen andre med julestemning her?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her holder jeg på sommeren og sommermodusen så lenge som mulig :-) Men blir vel etterhvert at jeg tenker litt julegaver da. Greit å komme i gang tidlig ettersom jeg regner med å være ekstra sliten før jul i år :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjøpte de første julegavene i juli, jeg :P
Men ellers ikke i julestemning enda

Kjenner julestemningen kommer smygende nå som det er så høstaktig ute. Har begynt å tenke på presanger. Elsker jul! Men vil gjerne ha sommer så lenge som mulig ;)

Kan ikke si at jeg er i julestemning riktig enda, men det er lenge siden jeg har begynt å tenke på det og glede meg. Prøver hvert år å holde meg så lenge jeg kan, men pleier å "sprekke" i november å begynne å høre litt på julemusikk og se julefilmer.
Elsker julen, altså! Selve julaften blir ofte litt antiklimaks, og den dagen er jo over på et blunk, men hele førjulstiden er så stemningsfull. Og tenk så koselig det blir å feire jul når babyen er født. Ingenting slår den "magien" julen hadde over seg når man var barn, så håper å kunne videreføre dette til mitt/mine barn i fremtiden:)

Heldigvis er kjæresten min også glad i jula (om enn ikke like hekta som meg), og hvert år i begynnelsen av desember pleier vi å dra en langweekend til en eller annen by i Europa der de har bra julemarked. I år blir det vel København eller noe, for jeg vil helst ikke ta fly når jeg er gravid. Og så er det to filmer vi bare må se sammen før jul (The Family Stone og The Grinch), mens vi drikker glühwein og koser oss. OK, nå kom jeg kanskje litt i julestemning likevel:p

Kan ikke si at jeg er i julestemning riktig enda, men det er lenge siden jeg har begynt å tenke på det og glede meg. Prøver hvert år å holde meg så lenge jeg kan, men pleier å "sprekke" i november å begynne å høre litt på julemusikk og se julefilmer.
Elsker julen, altså! Selve julaften blir ofte litt antiklimaks, og den dagen er jo over på et blunk, men hele førjulstiden er så stemningsfull. Og tenk så koselig det blir å feire jul når babyen er født. Ingenting slår den "magien" julen hadde over seg når man var barn, så håper å kunne videreføre dette til mitt/mine barn i fremtiden:)

Heldigvis er kjæresten min også glad i jula (om enn ikke like hekta som meg), og hvert år i begynnelsen av desember pleier vi å dra en langweekend til en eller annen by i Europa der de har bra julemarked. I år blir det vel København eller noe, for jeg vil helst ikke ta fly når jeg er gravid. Og så er det to filmer vi bare må se sammen før jul (The Family Stone og The Grinch), mens vi drikker glühwein og koser oss. OK, nå kom jeg kanskje litt i julestemning likevel:p
Åh, vi har snakket om å reise på julemarked vi og, det SKAL vi få til i år!!

Vi har bl.a. vært i Praha, Wien og Salzburg. Kan anbefale alle sammen:) Drømmen er jo at det skal være snø når man er på julemarked, men det har vi dessverre ikke opplevd enda. Men man får julestemning likevel. Litt trist at man må holde seg unna glühweinen i år, da, men man kan sikkert få tak i noen gode alkoholfrie alternativer også;)

Elsker jula, eller mest førjulstida. Julaften er et blaff som er over fort, og juledagene er bare mat.
Kosen er hele adventen. Man begynner å pynte litt, så en uke før julaften setter vi opp treet. Julemusikk, julestress, spenning til gaver.
Du herlige tid :)

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Her holder jeg på sommeren og sommermodusen så lenge som mulig :-) Men blir vel etterhvert at jeg tenker litt julegaver da. Greit å komme i gang tidlig ettersom jeg regner med å være ekstra sliten før jul i år :-)

Samme her:)

♡Overgangen feb/mars♡

Gleder meg til de første frostnettene og når det begynner å bli mørkt ute om morgenen. DA kommer julestemningen for fullt. Må ellers nevne at jeg elsker høsten og tiden frem mot jul. :santa:santa:santa

Tenkte å gå til innkjøp av julegaver snart :) Vil ikke styre med det rett før jul. Har så mye annet å ordne med framover. Flytting til og fra to steder og innkjøp av ting til babyen ;) Denne julen skal nytes :)

Elsker også julen og tiden og forberedelsene føre.
Julen i år blir storebrors 3 jul og denne gangen er han 2,5 år - og nå har han virkelig skjønt greia med pakker (hehe), så gleder meg masse til å se det vakre ansiktet lyse opp. Det er jo det som er den virkelige lykken med julen - barns fantastiske glede over alt som skjer. Og tenk.. snart har jeg 2(!) :D

Nå kom jeg jaggu i julestemning jeg også :P men hadde egentlig tenkt å holde meg til litt uti september ihvertfall. Skal nemlig på sydentur i starten av september, så da blir det tilbake til sommer og sol - før jeg kommer hjem og setter på Kurt Nilsen og "Have yourself a merry little Christmas" :P

Altså jeg er så rar. Når "høsten" kommer blir jeg helt sånn i julemodus. Jeg har allerede drukket kakao i flere dager. Jeg har begynt å tenke på julegaver, når jeg fikk forbi terrassen tenkte jeg at "nå må vi rydde inn tingene før snøen kommer" og nå fikk jeg lyst til å bake pepperkaker. Det er AUGUST!! Joda, jeg er normalt ferdig med julegavene i oktober, og spiller julemusikk fra november, men dette er jo ekstremt :p Noen andre med julestemning her?

Godt å vite jeg ikke er den eneste :-)
Jeg har allerede sniklyttet på julespillelisten min og bakt litt julecookies allerede :-) elsker jul og adventstid! Første julen med min mann i tillegg! Har tenkt meg på julemarked, men tenkte Gdansk med venninner :-)

Eg og elske jul,går ubevisst å nynne på julesanger:) har kom igang med julepakkene allerede,alt ska væra klart til desember, så skal vi bare nyte tiden,med julebakst og kos:)åååå så eg glede meg:)

Begynnte med julepakler i januar elelr februar:p elske salg! Og adventsgavene er allerede klare:p må bare fikse adventskalenderen som jeg hadde da jeg var liten så frøkna kan ha den:)
Gikk igjennom julegavelista før jeg egentlig skulle til tyrkia å handle julegaver:p tror jeg har 10-12 julegaver klare, har også barselpresanger til venninnene mine som skal ha barn i løpet av året:)

Et tips er lekekassen.no :) kjempebillige leker og spill osv også kun 49,- i frakt!:) bestillte nettopp noen julegaver:)
Jeg liker å være forberedt så jeg har ALLTID noen gaver i beredskap;) gosh nå kom jeg i julestemning!:D

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Drar til utlandet om to måneder, så da blir det juleshopping.
Ellers elsker jeg å stå på ski, så blir det snø på fjellet, har jo bestilt en mild by-vinter, så tar vi en tur i rom julen og.
Er elendig å bake, men kaker kan kjøpes inn;). Og så er det så kjekt med alle vennine og barnebesøkene vi har før jul
Koseligt:)

ELSKER julen! ikke begynt forberedelser, men gleder meg veldig ! Elsker julestria ... :P Adventstid.... ja, nei, blir en fin jul i år atser eg på :)

Gleder meg til jul. Liker best å holde feiringen her hjemme men i år vet jeg vi er bedt bort og vi er ikke helt enige om det enda. Men i år er nok magen såpass stor så greit å slippe stresset. Frøkna blir da 18mnd og ant forstår litt mer så blir gøy å se henne. Blir en folksom feiring så antar tidlig kveld hjemme og bare kos med sambo etterpå. Tar med litt gaver og tar resten hjemme. Jobber i helsevesenet så har jobbet noen julekvelder. Om jeg har fri i år vet jeg ikke enda heller. Her elsker vi førjulstiden. Har ikke mye opplegg. Bare koser oss med musikk og kakebaking:)

Trenger vell ikke si mer enn ❤️jeg elsker jul❤️ har hatt nedtelling siden april. Og mine Facebook venner er lei det for lenge siden. (Minner dem på at jula nærmer seg hver mnd, den 24:-p)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Back
Topp