jul?

Jeg har alltid tenkt tanken på å begynne tidlig hvert år, men har aldri klart det.

Så har jeg likssom tenkt hvert år. At om jeg kjøper gaver nå, så får de nok ikke byttet gaven etter jul? Er jo ikke sikkert de liker det.

Og klær er jo heller ikke lett å kjøpe et halvt år før, de får man hvertfall ikke byttet, og så er det jo feil årstid man kjøper klærne i.  ?? Er det bare jeg som tenker slik eller??
Synes det er vanskeligere å kjøpe gaver tidlig da jeg

Ferdig med over halvparten av julegåvene .... og har planar om å vera ferdig ei god stund før jul ....!! Begynner allerede i februar (har så mange bursdagar i januar ellers hadde eg begynna då) Greit å fordela da utover mnd ...

For min del så er det for tidlig å begynne nå. Jeg liker faktisk "julestresset" med gavekjøpingene jeg. Hehe. Begynner som oftest i slutten av november. Eneste jeg kanskje begynner tidlig med er vel min datter. Hun vet jeg jo at ikke kommer til å ville bytte gavene hun får :P Jeg liker å kjøpe gaver med byttelapp! Man er jo ikke garantert at folk ikke vil bytte det de får.

Jeg gikk meg en tur nå nettopp, og begynte å tenke litt på dette med julehandel, det praktiske og koselige med jula..

Jeg legger alltid flid i gavene. Kanskje jeg lager sursild til de jeg vet setter pris på det, kanskje noe annet selvlaget jeg vet ønskes, men kjøper aldri noe i siste liten.
Pakker inn gavene personlig, gjerne med avispapir eller gråpapir, men med en egen touch.
Og jeg stresser aldri med dette.

Og jeg vet det kunne vært annerledes, om jeg hadde hatt mye familie. Men det har jeg ikke, så det utgjør vel en forskjell fra mange andre.
Har fire søsken, men ingen gaveutveksling oss imellom av diverse årsaker, og samme med mor og far.
Har en sønn, en stesønn og 3 tantebarn (som får gave), kjæresten og en håndfull venner som får gave.

Slikt sett slipper jeg "billig" unna.

Har forresten sansen for å handle på salg etter jul om man har gode idéer. Ullklær er jo feks kjempeflott å gi bort.

Nei det har jeg ikke,har så vidt klart å venne meg til tanken om at sommeren er over.

Kosinus skrev:
Nei det har jeg ikke,har så vidt klart å venne meg til tanken om at sommeren er over.

Er sommeren over..?  emoticon

Kom på en ting til: Alle de vi kjøper julegaver til har bursdag i månedene august til desember, og da blir det i grunn nok med det i første omgang.

Er ferdig med 5julegaver, 2 bursdagsgaver på desember og 2 kalendergaver til lillegutt. Lenge leve salg :D (Var salg på Toys r us ;) )

Liker å gi litt "ordentlige" gaver, ikke bare tull å billigdritt. Men er uføretrygdet å litt gjeld som betales på, så har ikke så mye til overs. Så handler når jeg kommer over noe på salg. Nå f.eks. fant jeg gave til datteren til et vennepar. Sånne små sett med hus i div former og små tilhørende figurer. 2 sett ble en bra gave, førpris litt over 300,- jeg betalte 60,- ;)

Blir ikke mindre bra gaver fordi det er billig. Handler bare flere småting, så blir det større gave. 

Alltid handlet gaver i okt og september. De dyrere gavene til mann, niese og egne barn i november. Å hele desemberutbetalingen har jeg da hatt å bruke på julemat, julegodt osv. Blir gjerne noen smågaver til ungene også da ;)

MEN man kan handle julegaver så tidlig, men IKKE julenisser, julepynt, marsipan og julepynt...
Det kan godt vente til midten av november. Bortsett fra hobbyting, det kan gjerne komme bittelitt tidligere, men ikke i september...

FrøkenFryken skrev:
Eeeeelsker jul :) Tenker på det hele tiden jeg hehe

Signerer! :D

Jeg har ikke fått begynt å tenke på julegaver enda. Er fortiden opptatt med å gjøre klart til lillesøster kommer samt så holder vi på å pusse opp huset. Så er mer en nok for øyeblikket.

I år skal jeg starte tidlig:) De har 3 for 2 tilbud(barneting) på Princess fram til 27 August og der har jeg sett meg ut 3 gaver til mine gutter:) Må bare få lønn først. Jeg elsker jul og julegave handling i desember men vi har ikke den beste økonomien om dagen og det hadde vært så fint å brukt de ekstra kr i Desember til kos og hygge med barna mine. Veit også hva jeg skal kjøpe til lillesøsteren min:) 

Men julemusikk, pynt osv i butikkene må vente til Nov/Des:)

jeg er straks ferdig med tantebarna, så skal jeg kjøpe til min lillebror og mamma i starten av september tenker jeg.. Er fast bestemt på å være ferdig før halv skatt i desember så jeg kan ha en del kr til januar salget på div ting :)

men så bra å se jeg ikke var alene da. Skrev like greit ned hva de 3 her hjemme skal få i julekalenderen sin jeg så da var det bare å kjøpe det igjen..

altså 2 barn og sambo.

Og skrevet hvem vi skal handle gaver til :) Så er i gang jeg å. he he

Jeg tenker alltid at jeg skal være tidlig ute, men er det aldri! Ifjor var jeg høygravid i desember, men jeg tusla nå rundt å handla jeg da!

I år blir det anderledes, tror jeg! Første jula med lillegutt og den skal nytes til det fulle. Jeg jobber i matbutikk på kjøpesenter og blir egentlig litt stressa når jeg ser alle som flyr rundt å handler masse siste uka før jul!

Men kjenner jeg meg selv rett så gjør vel jeg det og! =P

*kikke etter julegave til kjæresten på nett*

eg har foresten 12 kalendergaver t kver av guttane og
mangle 12 men ska ha noen sokker, boksere, tannkost ol i + noe sjokolade :P

Back
Topp