jul?

gullungenmin

Forelsket i forumet
Har dere begynt å tenke på julegaver?
Satt her å surfet litt da jeg oppdaget at jeg tittet på julegaver til min kjære samboer. Vel jeg skal jo bestille Sidney Crosby Nhl drakt til han fra Usa, men uansett da. Det er jo tidlig. 

Sommeren er ikke over og jeg planlegger julen alt.. Gosh.. he he

kan jo være greit det å. Bare de ikke begynner med nisser og pynt i butikkene enda så :P he he

man kan jo bli sprø av mindre jo :P 
Sånn som Europris kom med nisser og pynt ifjor. Synes det kunne kommet sånn ca i November. 

Craaaazyyy people..

Tanken på julen får komme med kulda og flere kalenderark snudd. Altfor tidlig for min del.
Jeg er den som har skylapper på når jeg endrrt butikker som fyller varer som julebrus og marsipan to-tre måneder før jul.

Men for all del, om man ikke er plaget av det, så skader jo ikke å være godt forberedt

neeida,ikke tidlig:) er jo godt med alt som er unnagjort:) Skal begynne selv snart jeg nå. For i desember skal jeg kose meg hjemme med baby og 2 åringen min,bake å pynte. Så da vil jeg ikke bruke tiden på julehandel å stress:) Fornuftig å starte nå:)   Gleder meg jeg:)

ja, har bestilt Lundby Småland dukkehus til tullemor, det var på salg, kostet 250 kr, isteden for 450-500 kr som det normalt koster ;)
Rampen skal iallefall få Zelda spill til DS, det spilte jeg når jeg var lita, og gleder meg til å spille det med han.
Og så får de nok litt klær hver. Men ellers vet jeg ikke enda.

jeg er vanligvis altfor sent ute med gaver ol så i år tenkte jeg at jeg skulle begynne tidlig. sånn i slutten av sept (for da får jeg mer penger, hehe) Da blir kanskje julen litt koseligere og ikke bare stress. mer tid til å bake og kose meg med barna istedet for å tenke på alt som skulle vært fikset :-)

Jeg handlet inn en del julegaver i januar jeg

Fant Troll ullundertøy på salg og da var det bare å slå til. Greit å kunne gi i utgangspunktet så dyre gaver fordi at en har fått det for halve prisen.

Jeg hater julegave stresset, og alle pengene som skal ut på en gang, så de siste årene skriver jeg ned alle som skal få gave i almanakken også fyller jeg ut lista etterhvert som jeg kommer på den perfekte gaven, eller etterhvert som jeg har kjøpt noe. På den måten blir det ikke SÅÅ ille i desember...

Men utover det så syntes jeg at julestæsj, marsipan og julebrus kan vente med å finne butikkene til desember / 1. søndag i advent.

kanskje litt tidlig, men det bryr jeg meg ikke om jeg har startet og har 3-4 stk ferdig allerede og er i gang med den neste....godt å være tidlig ute slik at det kun er maten og julegodtene å tenke på i desember

Greit å kunne å begynne litt tidlig da. Så slipper man alle pakkene i desmeber. Tenker det hvert år at jeg skal begynne tidlig med pakkene men stort sett så havner alle i desember.

Greit å kunne å begynne litt tidlig da. Så slipper man alle pakkene i desmeber. Tenker det hvert år at jeg skal begynne tidlig med pakkene men stort sett så havner alle i desember.

Har kjøpt et par julegaver nå i sommer, og planlagt et per til.
Vanligvis pleier jeg ikke begynne før i slutten av november, eller begynnelsen av desember, men siden jeg har termin i julen vil det være greit å slippe å julestresse med enorm mage

Kom over en ganske dyr sak til halv pris i mars, hadde planer om å kjøpe en sånn til nevøen min til jul så da kjøpte jeg den like godt i mars :D
Har ikke kjøpt flere, men er på utkikk...

Jeg har begynt å planlegge litt.
Tenkte at ungene skulle få pørve å lage julegaver til besteforeldre og oldeforeldre i år.
Setter i gang med det når det blir litt kaldere ute. Har såvidt begynt å titte i diverse blader.

Har også begynt å tenke på hva jeg skal kjøpe til tantebarn osv :)

Jeg har 4 julegaver i hus, og en del som er planlagt også.
Kommer til å kjøpe litt og litt gjennom høsten, når jeg har råd og kommer over noe bra.
Har en liste hvor jeg skriver opp når jeg kommer på en gave, og krysser av når den er kjøpt.

Mange årsaker til dette da. ;)
1. Jeg liker å legge mye tanke i gavene, finne noe som passer godt til den personen, noe de trenger eller ønsker seg, eller bare noe jeg tror de vil like.
2. Jeg har virkelig ikke råd til å kjøpe alle julegavene samtidig.
3. Noen gaver skal sendes i posten eller av gårde rundtomkring, greit da å ha dem ferdig i god tid.
4. Jeg studerer, så har eksamenstid i desember.
5. Slipper å suse rundt på butikker uten å vite hva som skal kjøpes. Seriøst, jeg hater å vandre rundt sånn på gavejakt, svett og sliten og stressa og blakk.
6. Da har man god tid til å gjøre andre juleforberedelser som ikke kan gjøres så lenge i forveien, f.eks. julevask, baking, eller bare julekos med film.

Jepp, fatter ikke hvorfor ikke andre gjør det slik. :p

Pakka inn julegåver til alle fadderbarn, nevøar og nieser her i begynnelsen av veka eg... Og har kjøpt bursdagsgåve og julegåve til lille (fann Sylvanian Families dokkehus på salg, nedsett frå 990,- til 300,-(!), og masse figurar og møblar med 75% prisreduksjon her i vinter/vår ein gong).

Manglar berre julegåve til søstrene mine, besteveninna, mamma&pappa, svigers, guttungen og mannen :o)

Kan ikkje fordra å ha det travelt med julegåver, kjøper gåver når eg finn noko som eg trur vedkommande vil like (gjerne på salg, så har eg mulighet til å kjøpe "større" presang enn eg ellers hadde hatt råd til). Skal sannsynlegvis ha fri siste veka før jul og då skal eg berre kose meg, pynte, bake og ha det kjekt med familien. Ingen julegåvepanikkhandling i midten av desember!

har kjøpt 3 stk
men har planlagt flere :p

Back
Topp