Jul med dysfunksjonell familie..

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Jeg trenger litt trøst akkurat nå, er det flere som har trøbbel innad i familien?

Hvordan løser dere dette i en sårbar tid som julen?

Har skilte foreldre hvorav den ene stakk på ferie til utlandet uten å gi beskjed og den andre har trukket seg fra julefeiringen i siste liten. Veldig hyggelig blir denne julen med vårt første barn, for ikke å snakke om mine søsken og tanteunger.

Beklager, akkurat nå er jeg så opprørt over mine tidligere omsorgspersoners "voksne" oppførsel :( :(

Hei. Klem til deg.

Jeg har det ikke slik. Men sambo har, og jeg har ikke så godt forhold til hans familie. Men han har til min.
Så er litt utfordringer pā slike dager ja.

Men må bare gjøre det beste utav det:)

Uff da, det hørtes ikke noe særlig greit ut nei. Men det er vel bare å tenke positivt og gjøre det beste utav julefeiringen, det er den linjen vi hr valgt hvertall.

En god klem til deg, håper det blir bedre enn du tror.

Eg har ikkje no "super" familie eg heller, men eg støtte meg veldig til mannen min sin familie, og har feira jula med dei dei siste 5 åra. Håper du klare å finne nokon andre nære personer som du kan støtte deg til og få dele gleder med i jula :) stor klem

Stor klem til deg :-)
Her er det heller ingen enkel sak med skilte foreldre hvor den ene hater den andre, utrolig egoistisk overfor oss barna. Spiller offer, men vi er jo det egentlig

Hørtes ikke noe godt ut. Sender deg en klem og håper det blir en fin julefeiring likevel :)

Dysfunksjonell familie her og... Har kjent de siste dagene at det har vært ekstra sårt. Synes det er trist å ikke glede seg til høytider og store dager.
Her blir ikke samboer akseptert av alle i min familie. Pluss ingen som har invitert fra hans side. Jeg har stor familie og er vant med store og hyggelige selskap. Nå blir vi bare oss på julaften og så drar jeg alene (med baby), til onkelen og tanten min 1 juledag.
Pleier å glede meg over ting, nå er alt bare slitsomt hjemme. Så det ligger litt flere ting i kortene. Eller kanskje det bare kommer mer frem i høytiden.

Huff ja, kjenner til den! Her fikk jeg min mor innlagt på psykriatisk for delir grunnet alkoholisme fra andre siden av landet. Skulle jo til henne med en 10 mnd gammel baby pga mannen skulle ut i nordsjøen. Skjønte jo raskt at det ikke gikk veien så kunne heldigvis dra til min far. I morgen blir hun skrevet ut pga stor pågang og jeg må reise hjem til henne å få vasket ut og kastet alle tabletter og alkohol. Med en liten baby.. På toppen av kaken døde min farfar i går. Familien min er liten og vi har ikke mange rundt oss, så nå føles det ut som jeg har fått et barn til... Som må passes på, hele tiden.. Dette blir en vanskelig og tung jul, men man klarer seg alltid.:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har gledet meg til å feire jul med familien min i år egentlig siden storebror er hjemme i år, men pga diverse hendelser har jeg mest lyst til å bare være hjemme med sambo og barna. Hva er vitsen med å tilbringe så fine dager med personer som bare trykker deg ned. Har alltid tenkt på familie som noen som skal løfte en opp uansett hva. Men kan ikke ødelegge julen for eldste gutten som gleder seg sånn til å feire med mormor og kusine ..

Men den som har trukket seg. Er det mulig reise hjem og snakke med den personen? Nå vet jeg jo ikke hvordan forholdet deres er sånn ellers. Men jeg hadde gitt beskjed til begge to. At det må gå an å sitte familien sin først en gang i året. Men jeg er sikker på at dere får en koselig feiring allikevel. :-) juleklem til deg.

Huff ja, kjenner til den! Her fikk jeg min mor innlagt på psykriatisk for delir grunnet alkoholisme fra andre siden av landet. Skulle jo til henne med en 10 mnd gammel baby pga mannen skulle ut i nordsjøen. Skjønte jo raskt at det ikke gikk veien så kunne heldigvis dra til min far. I morgen blir hun skrevet ut pga stor pågang og jeg må reise hjem til henne å få vasket ut og kastet alle tabletter og alkohol. Med en liten baby.. På toppen av kaken døde min farfar i går. Familien min er liten og vi har ikke mange rundt oss, så nå føles det ut som jeg har fått et barn til... Som må passes på, hele tiden.. Dette blir en vanskelig og tung jul, men man klarer seg alltid.:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Kondolerer til deg ❤️

Huff, for en start på julen for dere :( Man overlever alltids, det er bare tøffere i perioder :)

Håper at din mor har hatt nytte av oppholdet og at hun føler seg bedre. God jul til dere alle sammen ❤️

Har gledet meg til å feire jul med familien min i år egentlig siden storebror er hjemme i år, men pga diverse hendelser har jeg mest lyst til å bare være hjemme med sambo og barna. Hva er vitsen med å tilbringe så fine dager med personer som bare trykker deg ned. Har alltid tenkt på familie som noen som skal løfte en opp uansett hva. Men kan ikke ødelegge julen for eldste gutten som gleder seg sånn til å feire med mormor og kusine ..
Det samme sier min mann, kanskje like greit at hun ikke kommer når hun er i det sinnslaget (forvrenger sannheten, sterkt deprimert, bitter ol.) Hun lirker sjelden noe godt ut av seg, veldig synd når vi alle er voksne og det er barn i bildet. Det er jo snakk om én kveld i året til å ta seg litt isammen :(

Håper dere får en fin jul tross alt ❤️

Men den som har trukket seg. Er det mulig reise hjem og snakke med den personen? Nå vet jeg jo ikke hvordan forholdet deres er sånn ellers. Men jeg hadde gitt beskjed til begge to. At det må gå an å sitte familien sin først en gang i året. Men jeg er sikker på at dere får en koselig feiring allikevel. :-) juleklem til deg.
Tusen takk for juleklem :)

Denne personen har dannet sitt eget bilde og prøver å splitte hele familien ved å overdrive situasjoner og baksnakke så til de grader :( I over 1 mnd har jeg og flere forsøkt å snakke vedkommende til fornuft uten hell. Nå har jeg fått grått ferdig- jul blir det her i huset og de som kommer gleder seg ❤️

Min mor og hans foreldre går ikke overens. Vi hadde håpet på å kunne invitere begge sider og ikke måtte velge hvem vi skulle feire med.

Det samme sier min mann, kanskje like greit at hun ikke kommer når hun er i det sinnslaget (forvrenger sannheten, sterkt deprimert, bitter ol.) Hun lirker sjelden noe godt ut av seg, veldig synd når vi alle er voksne og det er barn i bildet. Det er jo snakk om én kveld i året til å ta seg litt isammen :(

Ja ufattelig trist at det skal være slik, får dessverre ikke byttet ut familie.
Takk, i lige måde ♡

Jeg har veldig liten familie og det har sambo også. Jeg foreslo for moren min at vi alle kunne feire hos oss sammen med sambos familie, eller hos dem. Dette var ikke min mor interessert i. Verken hun eller broren min liker sambo noe særlig - ikke uttalt i direkte ord, men det merkes veldig godt. Moren min sa at vi kunne dra til sambos familie, men hun ønsket å være hjemme alene. Foreslo at vi iallefall kunne møtes i løpet av julen. Da sa hun "kanskje det.. Vi får se. Vi trenger ikke lage noen avtale på det nå". Med andre ord ikke veldig interessert. Faren min bor i utlandet, og ønsker ikke komme "fordi det er så kaldt her". Trist, og jeg har felt noen tårer over at det ikke går an å ta seg litt sammen denne ene dagen/perioden i året. Vanskelig å forklare for trollungen på 6 år også. Nå prøver jeg bare å heve meg over det, og sørge for at trollungen får gode og varme juleminner.

Jeg har veldig liten familie og det har sambo også. Jeg foreslo for moren min at vi alle kunne feire hos oss sammen med sambos familie, eller hos dem. Dette var ikke min mor interessert i. Verken hun eller broren min liker sambo noe særlig - ikke uttalt i direkte ord, men det merkes veldig godt. Moren min sa at vi kunne dra til sambos familie, men hun ønsket å være hjemme alene. Foreslo at vi iallefall kunne møtes i løpet av julen. Da sa hun "kanskje det.. Vi får se. Vi trenger ikke lage noen avtale på det nå". Med andre ord ikke veldig interessert. Faren min bor i utlandet, og ønsker ikke komme "fordi det er så kaldt her". Trist, og jeg har felt noen tårer over at det ikke går an å ta seg litt sammen denne ene dagen/perioden i året. Vanskelig å forklare for trollungen på 6 år også. Nå prøver jeg bare å heve meg over det, og sørge for at trollungen får gode og varme juleminner.
Nå får jeg vondt av dere :( Det hørtes ut som det var noen paralleller med min familie. Det er så trist.. Spesielt for barna, ikke godt å få aksept hos ei på 6 år også :( :(

Sender dere en juleklem ❤️

Dysfunskjonell familie her også.
Julefeiringen ble mindre og mindre hvert år og nå er alle hver for seg og og jeg har nesten ikke kontakt med min familie. Like greit , var bare negativt med mamma som drakk og ble frekk og masete. Ble bare lei meg og nedfor etter hver feiring.
I år blir det bare meg, sambo og barna.
Blir jul forde :) men hender jeg får perioder hvor jeg blir veldig trist og savner en familie rundt meg.Spesielt når jula handler om det.

Men nå er det vel flere familier med problemer enn det man tenker over.
Kommer bare så tydelig frem i julen

Kjenner meg igjen der, jeg er selv litt selektiv med hvilke familiemedlemmer som besøkes. Men da etter årevis med prøving har jeg på en måte gått lei og ha det kjipt. Kuttet ut de som gjorde meg dårlig og fokuserte på de som gjorde meg trygg og glad. Rart nå som baby er på vei at så mange i nær slekt er ute av bildet. Men fokus blir på oss to og kjærligheten vi har. Trist at noen blir såret gang på gang i dysfunsjonelle forhold. En blir så sliten av sånt. Om du kutter ut folka så er det kansje en wake up call til enten dem eller degsjøl ?

Back
Topp