Jul i stua??

gravert

Elsker forumet
Nå nærmer julen seg med stormskritt dere!! For meg er det viktig at alt er på samme måte hver jul, ellers får jeg ikke julestemning... Jeg skal helst ha julekalender fra foreldrene mine hvert år, og julen er ikke der før den julepynten vi laget på barneskolen har kommet opp på de faste plassene sine... Den gamle 'møllspiste' julepynten må også fram! Lukten at ribbe og stek og ribbe bør ligge konstant i luften igjennom både advent og jul. Juletreet skal være ekte, og skal pyntes på lille juleaften. Jeg er kristen, og vet jo godt hvorfor vi feirer jul, tradisjonene har en tendens til å 'overdøve' det kristene budskapet... Dette har jeg tenkt til å endre på nå som vi har fått en sønn, og vi kommer til å legge inn noen nye tradisjoner dette året! Vi skal også feire jul hos oss for første gang!!

Men når begynner egentlig julen for dere? Når får dere julestemning? Hva er viktig for dere i julen? Hva kommer til å være annerledes i år?

julen for meg begynner 1. desember, eller første søndag i advent.. avhengig av hva som kommer først... [;)]
Da skal alle utelys opp og julegardiner opp både på kjøkkenet og i stua. Noen få nisser må frem, juleposten og julekalenderene til ungene.

Jeg vil gjerne pynte juletreet rundt 20. des... for når vi kommer til 1.januar er jeg lei og vil vaske bort all jul.... Så koser meg med jula hele desember..
Vi skal endelig feire jul hjemme i år igjen. Var hos svigerinna mi i fjor, og jeg synes det er så masete å være borte og spesielt hos dem som har overaktivie unger og et hav av pakker.... (svigerinna mi sine svigerforeldre har pakke-dilla.... og pakker helst inn alt i flest mulige pakker.. til og med ting som hører sammen....)

Back
Topp