jul+alkohol?

S Reve

Glad i forumet
Hva gjør dere?
Jeg er ikke vant med dette fra før,min mann er mere vant med det,er ikke imot at voksne folk kan ta seg en akevitt og en øl,men merker at jeg er litt imot og ha de selv når de er så små..

Vi skal ha julaften hjemme iår,så vi har bestemt at vi ikke skal ha noe alkohol,ser ikke helt vitsen med det.

Jeg drikker ikke når Emma er med meg, men mamma kan ta seg ett glass vin til maten!

Eg har aldri drukke alkohol sjølv til julemiddagen, men har i vore vant med at mamma og pappa har tatt ein akevitt og kanskje ein juleøl. I år skal vi ha litt jul hos bror min og litt her, sammen med mamma, pappa og bestemor. Reknar med det blir servert akevitt og juleøl til middag og cognac til kaffien, men heile familien er så moderate at eg ikkje ser på det som eit problem. 

gutta skal få seg øl til maten om de vil det. når ungene er i seng blir det nok litt til kaffen for de som vil.
Men i mitt hus får INGEN bli beruset på julaften[:@][:'(]

Vi er moderate serverer øl/vin /akevitt evt cognac/likør til kaffen,men ingen blir fulle[:)]

Vi drikker ikke vin/øl/akevitt/cognac eller annet som er normalt å servere til julemat eller juleselskap, så her blir det brus på oss.

Mine foreldre og broren min kommer kanskje til å ta seg en øl eller noe, men det blir ikke så mye.

ORIGINAL: Suna

Vi kan ta oss et par glass til maten, har aldri sett problemet med det selv om det er barn tilstede.
De må kunne se at voksne har et naturlig forhold til alkohol.
Blir selvsagt ALDRI beruset.
Slik er jeg både jeg og sambo vant med fra egne hjem, og har aldri hatt noe negativt syn på alkohol, eller dårlige opplevelser.

Samme her [:)]

Jeg har aldri og skal ikke drikke noe alkohol på julaften. Er vant til at pappa, sambo og brødrene mine tar seg akevitt til middagen og kanskje en juleøl eller to på kvelden. Men da er det stopp. 

Her blir det julebrus av beste sort......

Jeg er vokst opp med at pappa tar en øl til middag og har aldri syntes at det var fælt eller noe..
Men så har jeg heller aldri opplevd mamma eller pappa snytt eller noe.

Jeg tror ikke at avholdenhet er den beste måten å lære barna å få et sunnt forhold til alkohol.

Jeg (og lillemann) drikker JULEBRUS og sambo får seg en JULEØL til maten og ser ikke noe problem med det [:)]

Her får de som ønsker det øl eller akevitt til maten! Kanskje noe likør til kaffen. Jeg tar aldri noe da.Mennesker som ønsker å drikke seg fulle på julaften trenger ikke komme til oss!

ORIGINAL: FRK John Deere

Jeg er vokst opp med at pappa tar en øl til middag og har aldri syntes at det var fælt eller noe..
Men så har jeg heller aldri opplevd mamma eller pappa snytt eller noe.

Jeg tror ikke at avholdenhet er den beste måten å lære barna å få et sunnt forhold til alkohol.

Jeg (og lillemann) drikker JULEBRUS og sambo får seg en JULEØL til maten og ser ikke noe problem med det [:)]

sånn er jeg også vandt til,så sånn blir det her også [:)]

En forelder er alltid "edru" hjemme hos oss. For å kunne reise på legevakt eller annet. Ikke at det er noe stort problem, for vi har igjen alkohol fra hhv 2008 og 2009. Jeg kastet forleden en vindunk som gikk ut på dato for 2 år siden... he-he... Men et par glass gjør da ingenting at en koser seg med. Men beruset ville jeg aldri ønske å være med barnet mitt, ei heller mannen min.. Når de blir eldre tvinger det seg vel på at de ser oss litt "happy", men det er jo nettopp forskjell på litt godt humør og flatfyll og da... [:D]

Back
Topp