Jubeltråden

I går fikk vi også svar om normale funn på NIPT. Veldig godt å få ut av verden, fordi en gynekolog mente tvillingen som ikke overlevde kunne skape litt "drama" ved at ev kromosomfeil hos den slo ut. Da måtte jeg tatt andre tester som jeg ikke var så gira på. Så hurra - enda en milepæl som kan sjekkes av på :D

For oss tok det bare 8 dager, og det var over pinse, så bare 5 virkedager. Tok test hos Oslo City legesenter som ble sendt til USA for analyse, så jeg forventet at det skulle ta lenger tid egentlig. Tok du offentlig?
Det var kjapt. Jeg tok offentlig. Fikk beskjed om at jeg skulle få svar ila 1-2 uker. Får ringe på mandag hvis jeg ikke hører noe i morgen

Så bra Jeg tok NIPT for nesten 3 uker siden, men har fortsatt ikke fått svar. Hvor lenge måtte du vente?
Jeg fikk svar på nipt som brev i posten. Så på datoen på brevet at postgangen tok nesten en uke. All annen kommunikasjon har gått på Helsenorge, bortsett fra den. Det kan forklare forsinkelsen kanskje.

Så bra Jeg tok NIPT for nesten 3 uker siden, men har fortsatt ikke fått svar. Hvor lenge måtte du vente?
Mitt svar kom også som brev med posten, ble litt overrasket. Tok prøven mandag forrige uke, og fikk brevet i går (onsdag). Mandag var helligdag, så det tok 6 virkedager.

Jeg tok testen 20mai, fikk svar 2juni. Det tok 13 dager.. :hungover: den ble sendt til Riksen. Ringte til klinikken som rekvirerte Nipt 2-3 ganger. Siste gangen sier hun at de sender svaret til dem som brevformat. Ikke på mail eller over tlf!! Jeg ringte da mandag 2juni, og da forteller hun at svaret vil nå bli sendt på helsenorge eller at de ringer for nå hadde de fått tilgang til å bruke helsenorge. Men forresten så var ikke posten kommet enda trudde hu.. :wacky:
hadde du giddi og gått ut og kikka om posten var kommet a? :angelic: dette var i halv to tida. De stengte klokka 15.00
Kl 15.59 fikk jeg en melding på helfo. Prøven var besvart med lavrisiko!
Litt skuffa at de ikke ringte med de gode nyhetene, da hu visste dette var noe vi grua oss for svaret på.
Ifjor tok jeg Nipt 2mai, fikk svar 7-8mai at det var positiv..
Glad for at det skal gå vår vei denne gangen :Heartred

Jubler over at alt så fint ut på ultralyd i dag, sprellende liten mums!:love7

Last edited:
Back
Topp