Jubeltråden

Juble litt over bankende hjerte på ultralyd i går etter en forferdelig periode halvannen uke i uvisshet.

Og jubler over at vi ble gravide på naturlig vis måneden før planlagt første runde IVF

Jubler for at jeg er 10+4 uker gravid og tørr ganske sikkert nå bekrefte at jeg er mye mindre dårlig i dette svangerskapet enn med nr 1! Har vært så redd for at svangerskap 2 skulle bli like ille eller verre, men er så mye mindre kvalm enn med førstemann. Og ble gravid bare 9 mnd etter første. Så jeg trodde at dette skulle bli helt grusomt. Men er ikke like kvalm, kanskje noe mer trøtt, men den tar jeg gledelig. Har ikke like dårlig «kondis» som jeg føler jeg fikk omtrent fra første uke i første svangerskap. Vet jo enda ikke om lille i magen er frisk. Men fikk se en sprellende liten klump i uke 8, krysser fingrene frem til nipt og toul.

Fått helsekort for gravide og hatt første svangerskapskontroll nå, det var veldig betryggende og fint. Jeg er pga alder i risikogruppe for det ene og det andre, så fint å bli tatt godt vare på. Har visst økt risiko for svangerskapsdiabetes OG svangerskapsforgiftning. Men det skal jo både sjekkes med glukosebelastning for svangerskapsdiabetesen og jeg får blodfortynnende å gå på fra uke 12 mot svangerskapsforgiftning. Jeg har ingen av de andre risikofaktorene utover alder, så jeg føler vel det er litt smør på flesk, men bedre å være sikker. Alt i alt fornøyd her!

Jeg var hos jordmor i går og fikk helsekort også. Hun regnet først med at jeg ikke trengte glukosebelastning en gang, men så måtte jeg minne henne på jeg hadde fått høyt blodsukker med nummer én, så da tok hun det tilbake.
Jeg er bare ett år bak deg og fikk ikke beskjed om noe som helst av risiko.

Jeg var hos jordmor i går og fikk helsekort også. Hun regnet først med at jeg ikke trengte glukosebelastning en gang, men så måtte jeg minne henne på jeg hadde fått høyt blodsukker med nummer én, så da tok hun det tilbake.
Jeg er bare ett år bak deg og fikk ikke beskjed om noe som helst av risiko.
Det er nok fordi jeg akkurat har passert 40 år.

Jeg tror ikke et par måneder forskjell egentlig skaper så mye høyere risiko altså. :hilarious: Jeg er født på slutten av året så holder meg under den magiske grensen hele veien.
Nei, det tror ikke jeg heller, men ett sted må de vel sette grensen.

Hurra, 8+1 bekreftet på ultralyd i dag! Sprell levende liten krabat med god hjertelyd, riktig størrelse, god morkake og plommesekken vistes også og denne så helt ut som den skulle. Alt i alt mente gynekologen at dette blir det baby av! Vi er så lykkelige nå!

Back
Topp