Jubeltråd

Jubler over at det ser ut som kvalmen har gitt seg. De siste 3 dagene har det vært tålelig, og i dag kjenner jeg omtrent ingen ting. Utrolig deilig!

Jubler for å endelig ha fått meg en tur i bassenget i dette svangerskapet :love017 Tror en time i bassenget er min favoritt ting å gjøre mens jeg er gravid:dance011

Aner ikke hva jeg skulle ha gjort uten robotstøvsuger! Ikke som å støvsuge selv, men gull verdt i hverdagen med to barn, hund og katt :)

Så bra :) anbefaler yoghurt med hele linfrø i.
Forsto det sånn at når man tar jerntabletter i så høy dose som jeg gjør så skal man ha minimalt med meieriprodukter. Iallefall beskjeden samboeren fikk på apoteket når han var å hentet det ut til meg

Forsto det sånn at når man tar jerntabletter i så høy dose som jeg gjør så skal man ha minimalt med meieriprodukter. Iallefall beskjeden samboeren fikk på apoteket når han var å hentet det ut til meg
Jeg har hørt at man helst ikke skal ta jern sammen med melk, men gjerne med appelsinjuice- fordi c-vitamin øker jernopptaket, mens melk forsinker det. Men vi gravide trenger jo jod og kalsium også som finnes i meieriprodukter så med mindre legen har sagt det helt eksplisitt, tror jeg at jeg ville vært forsiktig med å kutte ut eller kutte for mye ned på meieriprodukter. Det jeg gjør, er at jeg tar jern til frokost og da drikker jeg juice istedet for melk. Men jeg drikker melk til andre måltider.

Jeg har hørt at man helst ikke skal ta jern sammen med melk, men gjerne med appelsinjuice- fordi c-vitamin øker jernopptaket, mens melk forsinker det. Men vi gravide trenger jo jod og kalsium også som finnes i meieriprodukter så med mindre legen har sagt det helt eksplisitt, tror jeg at jeg ville vært forsiktig med å kutte ut eller kutte for mye ned på meieriprodukter. Det jeg gjør, er at jeg tar jern til frokost og da drikker jeg juice istedet for melk. Men jeg drikker melk til andre måltider.
Jeg drikker ikke melk til vanlig da jeg er intolerant og må ha laktosefritt. Spiser meieriprodukter i mat. Men er begrenset med inntak grunnet at jeg blir dårlig av det. Så tar kalium tilskudd

Vi fikk høre hjertelyd hos jordmor i dag :Heartred . Eg har vore i fornektelse fram til no og overbevist meg om at det ikkje er noe liv der inne siden alle forrige gangene eg var gravid endte dårlig. Jordmor ville prøve å finne hjertelyd for ho syntes det var litt lenge å vente til UL i veke 13. Ho fann lyden så kjapt at det var helt utrolig. Vi ble så rørte begge to, no er det liksom ekte. Det er eit liv som vokser inni magen min.

Jubler for at jeg har klart å spise litt mer de siste dagene, til tross for kvalme.

Jeg føler at jeg har blitt litt bedre kjent med mine nye preferanser og hvilken mat som funker og ikke. Og så har jeg spandert på meg litt ekstra greier som jeg vanligvis synes er for dyrt på en vanlig hverdag, slik som ferske bær som jeg putter på muslien, og det har også hjulpet :)

Jubler for at kvalmen så og si er borte! Bare uggenheten som henger litt igjen. Føles nesten for godt ut til å være sant, kjennes ut som om jeg har våknet fra et eller annet mørke :hilarious: Går fortsatt på Xonvea (kvalmestillende), men går på minste dose, og lurer nesten på om jeg snart skal våge meg på å prøve meg helt uten!

Back
Topp