Journalen etter fødsel

anines

Elsker forumet
Jeg spurte om jeg kunne få med et skriv om fødselsforløpet, ville gjerne vite når ting skjedde, feks når vannet ble tatt og hva som skjedde etter fødsel da jeg mistet mye blod og jeg fikk både det ene og det andre av sprøyter og div som jeg selvfølgelig ikke husker hva var, selvom de informerte om alt før de gjorde og ga meg noe.

De sa at jeg ikke kunne få noe mer en den epikrisen de gir til alle, for det var vanskelig å finne noe annen informasjon. Men noe av det som står der stemmer ikke i det hele tatt, feks hvor lenge fødselen varte. Nevnte det for ene jordmoren, men hun sa bare at hun ikke fikk gjort noe med det.

Hva ville dere gjort?
 
Hæ? Hvordan kan de skrive feil varighet på fødselen feks?? Merkelig. Du kan jo sikkert klage til noen men vet ikke helt hvem. Litt vanskelig når de som var der har skrevet feil.

Fikk utskrift av partogrammet ved samtale etter fødselen. Ville ha mer, så ba om journalutskrift og det var skuffende dokumentasjon synes jeg:p

Blødde og etter fødsel, lurer på hva som står om det.
 
Kanskje ta det opp med fastlegen? Hvis du er reist hjem nå?
 
Spurte også. Fikk kun d alle fikk. Måtte søke om å få mer. Jeg oppdaget at de hadde skrevet feil vektoppgang, selv om d ikke er så farlig så syns jeg ikke d var særlig kjekt når de skriver jeg gikk opp 25kg, når jeg kun gikk opp 11... Så er ikke så stabilt alltid... Jeg mista også en del blod under fødsel og fikk en grad 2 rift. Var våken i 2 døgn pga lang fødsel så husker ikke alt og ville derfor ha en rapport, var dårlig info på d jeg fikk også syns jeg...
 
Jeg fikk HELE journalen min fra KK. Skrev skriftlig henv. når jeg var der :)
 
Du har alltid rett på innsyn i din egen og barnets journal. Ta det opp med fastlegen, mulig du må gi skriftlig beskjed om at du ønsker dette :)
 
Jordmoren min som jeg gikk til i svangerskapet med nr 1( samme nå med nr 2) henvendte seg til kk og fikk journalen min så gikk vi gjennom den sammen på ettersamtale noen mnd etter fødsel med nr 1. Skal på ettersamtale i august og da skal jeg ringe på forhånd å be henne skaffe den før samtalen.
 
Står feil i epikrisen min og :( flere feile ting, så tenkte å ringe KK i morgen.. Det som er rart er at det er en lege jeg ikke har sett eller snakket med som skrev den...
 
Back
Topp