jordnøttolje

Bogen

Forelsket i forumet
fortell om denne jordnøttolja da..[:)]dere som har prøvd dette,hvordan virker det og hvor kjøper man det?så at det var flere som lurte på dette inne på smertelindringstråden[;)]

ok[:)]..forsto det nesten sånn at man smører seg med det nå,og frem mot fødsel?og at det kan forebygge revning?

Man får kjøpt noe som heter fødselsforberedende olje på helsekosten, men jordnøttolje skal gjøre samme nytten...

Man masserer regelmessig (altså hver dag, de siste ukene) underlivet/mellomkjøttet med oljen. Det er forsket på det, og vist at det har en viss effekt på å forebygge revning. vet også at en del jordmødre anbefaler det....

Jeg skal kjøpe min olje i morgen. Det er verdt et forsøk ihvertfall!

Var det uke 35 mon tro? Jeg skal begynne nå hvertfall[;)]

Nå har jeg vært en tur innom helsekosten. De hadde ikke jordnøttolje, men jeg kjøpte en annen krem som hun kunne anbefale. Den er visst direkte ment for å bruke som forebyggende/forberedende der nede før fødsel og heter Cuprum Metallicum Praeparatum 0,4% og er fra Weleda. Var ikke så innmari dyr heller. Betalt 69kr. Damen i butikken sa at denne skulle være bedre enn olje, så da er det bare å sette i gang å smøre og gjøre ting mer tøyelig der nede...hihi![;)]

I bruka jordnøttolje for at d ska bli mykere t fødselen men e dessverre ikkje flink t å huske d[&:] Du smører d på mellomkjøttet, og får kjøpt d på apoteket[:)] 

Veit ikkje om d fungera men skade vell ikkje å prøve[;)]

ORIGINAL: torill***

oki... 1 gang for dag?? massere/smøre dåkker det godt inn, eller bare sånn "at det e dær"??[8|][8|] hoff

Har hørt at man bør starte ca uke 34-35, og da skal man massere inn en gang per dag. Men man skal massere det godt inn, og holde på en stund slik at det trenger godt inn i huden....

har begynt jeg og. er i uke 34. bruker hvetekimsolje, håper det gjør samme nytten. kjæresten prøvde, men det ble liksom veldig langt fra noe sensuelt i det hele tatt. bare usexy og guffent, fordi han vet hvorfor det skal gjøres[:-] så tror like greit at jeg gjør det selv fremover

Jeg smørte og strakk litt i mellomkjøttet når jeg gikk med Brage. Og jeg revnet ikke!!!!! [:D][:D]
Så det er jo vert ett forsøk..
Ingen som vil bli sydd på der nede.. eller revne eller noe som helst!! [:o][:o]

Takk for alle svar[:)]da får jeg gå til innkjøp av olje ja[;)]

jeg har aldri prøvd den men hørt mye bra om den[:)]

HER KAN DERE LESE!!!!!  Forskjellige tips for og ungå revning, fra bim. Vil selv anbefale jordnøttolje!

Her vil du finne gode råd for å begrense revning under fødselen.
  • Te av bringebærblader skal virke forebyggende mot revner i skjeden under fødselen. Denne teen kan drikkes i anbefalt mengde i forhold til det som står på pakken, men skal ikke drikkes før fra uke 35 og utover da det kan sette igang fødselen før tiden.
  • Jeg har en venninne som fødte for fire dager siden og hadde en fantastisk opplevelse under selve fødselen. Hun påstår at hun nesten ikke hadde vondt i utrivningsfasen,i motsetning til forrige gang. Hun mener det skyldes at hun drakk så mye bringebærbladte før fødselen. Jeg selv har termin om elleve dager, og løp til helesekost og kjøpte. Der kunne de fortelle at bringebærblad hjelper til med utvidelse, både av hud og av livmoren! Jeg kjøpte kapsler, som skal være enda mer effektivt. Det skader jo ikke å prøve?
    Hilsen fødeklar
  • Da jeg var gravid med nr.2 fikk jeg et godt råd av jordmora jeg gikk hos. Ca. en måned før fødselen skulle mannen min massere inn jordnøttolje på kjønnsleppene mine, så skulle han begynne å tøye forsiktig. Dette gjorde vi nesten hver kveld før vi la oss (det ble jo en veldig trivelig avslutning på dagen også). Etter hvert kunne han tøye hardere. Da jeg en kveld spurte om det hjalp noe særlig, svarte han at de ble som gummistrikk. Under fødselen revnet jeg ingen ting. Dette rådet fulgte vi også når vi var gravid med nr. 3 og heller ikke denne gangen revnet jeg. Ellers kan jeg nevne at jeg hovner veldig fort opp i kjønnsleppene. Hvis jeg sykler samtidig som jeg bruker bind, hovner jeg opp. Under første fødsel revnet jeg litt og i tillegg hovnet jeg opp veldig mye. Etter fødsel nr. 2 og 3 hadde jeg ingen av disse plagene. Dagen etter fødslene kunne jeg sitte rett opp og ned uten å være sår og øm. Nå er jeg gravid med nr. 4 og har tenkt å følge det samme rådet når det begynner å nærme seg termin. Hilsen Irene
  • Et råd jeg fulgte andre gang jeg var gravid, var å massere
    mellomkjøttet med olje minst en gang per dag. Dette var visstnok et råd fra pakistanske kvinner, som jo sies å ha erfaring på dette området. Dette skulle forebygge sprekking. Under min andre fødsel sprakk jeg heller ikke. Hilsen Anne
  • Ønsker å komme med et råd for å unngår å revne nedentil. Smør inn underlivet grundig hver kveld i de to siste månedene med jordnøttolje. Har selv gjort det i begge mine svangerskap og kar aldri sydd. Selv om jeg har hatt utrolig raske fødsler og født unger på over 4500g. Det har også virket på alle de jeg har hørt om som har prøvd.
  • Maser huden rundt skjedeinngangen med kobbersalve (kjøpes på helsekost) de siste 2-3 mnd før fødsel. Dette skal ha en bra effekt som forebygging mot revning. Viktig at du er ferdig med eeventuelle soppangrep før du bruker dette rådet, for kobbersalven kan gjøre vondt verre ved soppangrep.

Ang denne jordnøttolja så har det hvist vist seg veldig god nytte og effekt av den med tanke på å unngå rifting. Det sies at du skal starte allerede 2 mnd (8uker) før fødsel med den å smøre.
Det letteste er å få samboeren/kjæresten til å smøre deg da det ikke lenger er så lett å se å ha kontroll der nede ettersom magene etter hvert begynner å bli så store[8D][:D]

Du skal smøre på et godt lag på kvelden anbefales det da det blir litt seigt å gå med på en måte. Jeg klarte ikke å gå med det p ådagen da jeg fikk en følelse av å ha skvetta på meg[8D] Men smøring på kvelden fynker fint. Man smører godt utenpå og beveger seg innover hvis dere skjønner??[8D]
Så blir man mer og mer tøyelig og elastisk for hver kveld merker dere.

Det er verdt å prøve og på føden her i Stavanger på Stavanger universitetsykehuset blir den faktisk ofte brukt under selve fødselen også. Så da synes hvertfall jeg det gjør det enda mer verdt til å prøve[:)]

Back
Topp