Jordmortimer nå i de siste ukene

Jeg føler også vi får relativt god oppfølging på helsestasjonen i min kommune.
Eneste forskjell er bare uten partner.

Jeg har all oppfølging hos fastlege og han jobber delvis på legevakt og delvis som fastlege, så tipper det blir litt mer legevakt på ham framover.

Jm ringte før helgen og tilbød meg time hos en annen jm ved en annen helsestasjon. Helt ok for meg så lenge jeg får oppfølging :)

Eg har hatt jordmortime no (35+1) og skal ikkje på ny time før om tre veker (38+1). Syns det hørtes ut som et langt opphold mellom kvar no når det virkelig nærmer seg? Er 1.gangs fødende, og har hatt normale mål.

Her får også ikkje far vere med på timene lenger, men får bli med på fødsel så lenge han er frisk.

Eg har hatt jordmortime no (35+1) og skal ikkje på ny time før om tre veker (38+1). Syns det hørtes ut som et langt opphold mellom kvar no når det virkelig nærmer seg? Er 1.gangs fødende, og har hatt normale mål.

Her får også ikkje far vere med på timene lenger, men får bli med på fødsel så lenge han er frisk.

Det var ikke så langt i disse tider synes jeg. Her fikk jeg 33+1 og neste blir 39+5. Er heldigvis ikke førstegangs, men likevell lenge å gå mellom.

Det var langt i mellom for deg. Godt det ikkje er førstegangs. Masse lykke til ❤️

Takk♡ Det ble faktisk enda lenger, da jeg ikke får timen 39+5 heller. Så blir ikke noe før fødsel/igangsettelse på termin. Men en UL mellom dette heldigvis :-)

Jeg hadde sist time i uke 36+1 og fikk en ny time per telefon nå i uke 37+5 som skal være fødselsforberedende.

Skulle egentlig gjerne fått målt blodtrykk og tatt urinprøve da jeg er litt bekymret for svangerskapsforgiftning. Sist blodtrykk hos jordmor var noe høyt (130/100) men dagen etter hos lege, jordmor bad meg ta kontakt pga blodtrykket, var det gått noe ned igjen (124/88).

Førstegangs her forresten og far får ikke lov å være med på kontroller. Vi håper på å holde oss friske så han får være med på fødsel.

Jeg er vant til å ha hver uke på slutten, mens jeg nå fikk i uke 37 også neste kontroll i uke 39. Spent på om hun da sjekker åpning/modning som hun gjorde sist svangerskap, eller om de skal være forsiktig med det også i disse corona tider..

Var på jordmor time idag, måtte vente ute i bilen til hun hentet meg...Timen gikk som normalt..Hun måtte bære sprite alt av håndtak når jeg kom inn å når jeg gikk ut :)Og jeg måtte sprite hendene mine..
Partner får ikke bli med men han har aldri vært med da jeg ikke ser poenge i det...Timen er for mor å barn så han skal få slippe å sitte på pynt :p

Var på jordmor time idag, måtte vente ute i bilen til hun hentet meg...Timen gikk som normalt..Hun måtte bære sprite alt av håndtak når jeg kom inn å når jeg gikk ut :)Og jeg måtte sprite hendene mine..
Partner får ikke bli med men han har aldri vært med da jeg ikke ser poenge i det...Timen er for mor å barn så han skal få slippe å sitte på pynt :p

Jeg føler jordmortimen er like mye for far. Min samboer har ønsket å være med; han har stilt jordmor mange spørsmål på timene og luftet sine tanker/eventuelle bekymringer.
Og når vi har fått ammeveiledning f eks, så vil jo samboer også få den informasjonen, så han er like informert som meg og vil ha forståelse for opplegget når vi er i gang med det..og eventuelle utfordringer rundt det.
Og flere ting, og han har gledet seg til å høre hjertelyden. Han sier han vil føle seg inkludert i svangerskapskontrollen, og det tror jeg er viktig på mange områder, likestilling går jo begge veier.
Jordmor gav oss ros for å komme begge to :)
Nå er jo dette vår første gang, så kanskje vi praktiserer det annerledes neste gang.

Jeg føler jordmortimen er like mye for far. Min samboer har ønsket å være med; han har stilt jordmor mange spørsmål på timene og luftet sine tanker/eventuelle bekymringer.
Og når vi har fått ammeveiledning f eks, så vil jo samboer også få den informasjonen, så han er like informert som meg og vil ha forståelse for opplegget når vi er i gang med det..og eventuelle utfordringer rundt det.
Og flere ting, og han har gledet seg til å høre hjertelyden. Han sier han vil føle seg inkludert i svangerskapskontrollen, og det tror jeg er viktig på mange områder, likestilling går jo begge veier.
Nå er jo dette vår første gang, så kanskje vi praktiserer det annerledes neste gang.
For meg dreier svangerskapskontrollene seg om blodtrykk, urinprøver og blodprøver. Ingen vits i å ha med pappaen på det, og ikke noe poeng i å forsøke ta det over telefon:-)

Jeg skal te jordmor i morgen. har ikke vært siden uke 27 og nå er jeg 34 uker. Men har hatt kontakt med henne på telefon når jeg har vært usikkert eller trengt å snakke med noen. Har også lånt et blodtrykks apparat av stefar min så jeg sjekker det hjemme da jeg har økt risiko for høyt blodtrykk pga høyt sist svangerskap.

Regner med at timen i morgen blir på ca 10 min og at man bare sjekker urin, blodtrykk og symfyse.

Pleier helle aldri å ha med pappaen, han har vært med 1 gang dette svangerskapet og bryr seg heller lite :P

Tror det er forskjellig for alle sammen :-) Partner har vært med på ultralyd og hørt hjertelyden flere ganger, ellers så er ikke behovet der for oss :)Dette er barn nr 2 også :)

Nå er det ca. 1.mnd siden jeg var hos jordmor sist. Skal nå til uken hvis alt går som normalt og det ikke blir utsatt. Jeg har ikke fått beskjed om at timen kun skal vare i 10 min. Er dette sånn som kommer på sms rett før?

Nå er det ca. 1.mnd siden jeg var hos jordmor sist. Skal nå til uken hvis alt går som normalt og det ikke blir utsatt. Jeg har ikke fått beskjed om at timen kun skal vare i 10 min. Er dette sånn som kommer på sms rett før?
Mange steder går timene som normalt tror jeg.

Her varer timene som normalt, var inne en hel time denne gangen også :)
Hun er så koselig og kul å prate med.

Har ikke vært hod jordmor siden uke 30..
og har verken lege eller jordmor time før fødsel.. burde jeg ha det?:p var hos legen i uke 35..

Har ikke vært hod jordmor siden uke 30..
og har verken lege eller jordmor time før fødsel.. burde jeg ha det?:p var hos legen i uke 35..
Standardoppfølging på slutten er vel uke 36, 38, 40 og 41. Så ja, du bør inn annen hver uke nå:-)

Back
Topp