Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eg har hatt jordmortime no (35+1) og skal ikkje på ny time før om tre veker (38+1). Syns det hørtes ut som et langt opphold mellom kvar no når det virkelig nærmer seg? Er 1.gangs fødende, og har hatt normale mål.
Her får også ikkje far vere med på timene lenger, men får bli med på fødsel så lenge han er frisk.
Det var ikke så langt i disse tider synes jeg. Her fikk jeg 33+1 og neste blir 39+5. Er heldigvis ikke førstegangs, men likevell lenge å gå mellom.
Det var langt i mellom for deg. Godt det ikkje er førstegangs. Masse lykke til
Var på jordmor time idag, måtte vente ute i bilen til hun hentet meg...Timen gikk som normalt..Hun måtte bære sprite alt av håndtak når jeg kom inn å når jeg gikk ut Og jeg måtte sprite hendene mine..
Partner får ikke bli med men han har aldri vært med da jeg ikke ser poenge i det...Timen er for mor å barn så han skal få slippe å sitte på pynt
For meg dreier svangerskapskontrollene seg om blodtrykk, urinprøver og blodprøver. Ingen vits i å ha med pappaen på det, og ikke noe poeng i å forsøke ta det over telefonJeg føler jordmortimen er like mye for far. Min samboer har ønsket å være med; han har stilt jordmor mange spørsmål på timene og luftet sine tanker/eventuelle bekymringer.
Og når vi har fått ammeveiledning f eks, så vil jo samboer også få den informasjonen, så han er like informert som meg og vil ha forståelse for opplegget når vi er i gang med det..og eventuelle utfordringer rundt det.
Og flere ting, og han har gledet seg til å høre hjertelyden. Han sier han vil føle seg inkludert i svangerskapskontrollen, og det tror jeg er viktig på mange områder, likestilling går jo begge veier.
Jordmor gav oss ros for å komme begge to
Nå er jo dette vår første gang, så kanskje vi praktiserer det annerledes neste gang.
Tror det er forskjellig for alle sammen Partner har vært med på ultralyd og hørt hjertelyden flere ganger, ellers så er ikke behovet der for oss Dette er barn nr 2 ogsåJeg føler jordmortimen er like mye for far. Min samboer har ønsket å være med; han har stilt jordmor mange spørsmål på timene og luftet sine tanker/eventuelle bekymringer.
Og når vi har fått ammeveiledning f eks, så vil jo samboer også få den informasjonen, så han er like informert som meg og vil ha forståelse for opplegget når vi er i gang med det..og eventuelle utfordringer rundt det.
Og flere ting, og han har gledet seg til å høre hjertelyden. Han sier han vil føle seg inkludert i svangerskapskontrollen, og det tror jeg er viktig på mange områder, likestilling går jo begge veier.
Jordmor gav oss ros for å komme begge to
Nå er jo dette vår første gang, så kanskje vi praktiserer det annerledes neste gang.
Mange steder går timene som normalt tror jeg.Nå er det ca. 1.mnd siden jeg var hos jordmor sist. Skal nå til uken hvis alt går som normalt og det ikke blir utsatt. Jeg har ikke fått beskjed om at timen kun skal vare i 10 min. Er dette sånn som kommer på sms rett før?
Standardoppfølging på slutten er vel uke 36, 38, 40 og 41. Så ja, du bør inn annen hver uke nåHar ikke vært hod jordmor siden uke 30..
og har verken lege eller jordmor time før fødsel.. burde jeg ha det? var hos legen i uke 35..