Jordmortimer nå i de siste ukene

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Gjennomføres de som normalt hos dere eller får dere færre? Eventuelt alternative løsninger som f.eks over tlf?

Her får jeg de vanlige og også hyppigere da frøkna her har bestemt seg for å ligge i tverrleie... så hadde ul idag og neste uke..

Har sagt ifra at vi ikke trenger p bruke tid på fødselssamtale og slike ting, da jeg har gjort dette to ganger før... så forhåpentligvis blir kontrollene kjappe med test av urin, hjerterytme, symfysemål og blodtrykk ;)

Her fortsetter det som normalt, men partner får ikke være med.
Men det er ikke hjemmebesøk etter fødsel (inntil videre).

Fortsetter som normalt, men vi utsatte timen jeg skulle ha hatt denne uken til om et par uker siden jeg er forkjølet. Det er heller ingen hjemmebesøk her etter fødsel inntil videre.
Vet at de også gjennomfører noen kontroller via telefon hvis det er aktuelt, og er mer tilgjengelig på telefon nå hvis det skulle være noen bekymringer.

Ja de har kuttet hjemmebesøk etter fødsel her også..men litt usikker på om de gjør noen unntak - da de anbefaler at vi reiser hjem kjapt etter fødsel. Vi har 2,5 time til sykehus så blodprøvene må da tas i kommunen vi bor (forhåpentligvis). Men vi reiser gjerne inn til HS istedenfor vi altså. Vet også at det er jordmor som har den aller første kontakten (første kontroll og vektkontroller) med nyfødt og mor - for å begrense kontakten med så mange ulike (siden det er jordmor som har fulgt opp før fødsel også)

Jeg hadde telefonmøte med legen min denne uken.

Jeg hadde telefonmøte med legen min denne uken.

Hvordan gjør de det da med måling av vekst på baby? Altså symfysemål? Eller er lege "ekstra" i tillegg til jordmor?

Hvordan gjør de det da med måling av vekst på baby? Altså symfysemål? Eller er lege "ekstra" i tillegg til jordmor?
Hoppet over denne gangen. Blir urinprøve og blodtrykk igjen neste gang. Går bare til lege, ikke jordmor. Jeg har hatt 3 ukompliserte svangerskap før, så det går nok sannsynligvis bra denne gangen også.

Jeg har bare vært en gang hos jm. Men måtte bytte nå til ei ny. Gidder ikke gå mer til jm. Går heller til legen.

Jeg har bare vært en gang hos jm. Men måtte bytte nå til ei ny. Gidder ikke gå mer til jm. Går heller til legen.
Jeg var annenhver gang hos jordmor og lege første svangerskap. Fastlegen holder til i nabobygget til jobben, helsestasjonen var da 1km unna, men er nå 4,7km unna. Hos fastlegen var alle målinger gjort på et kvarter, mens jordmor alltid hadde et eller annet tema å skravle om, og satt av en time. Jeg ble helt sprø og stressa av å være der. Tok en evighet hver gang og jeg ville bare tilbake til jobb og få ferdig det som hastet på jobben. Så ikke helt nytten i å skulle få et foredrag i uke 20 om matvarer å unngå (eller om alkohol og tobakk i svangerskapet når jeg allerede hadde sagt jeg holdt meg unna) når ingenting hun sa var ukjent info, og uansett var veldig sent å komme med. Øvrige svangerskap har jeg gått bare til lege.

Jeg storkoser meg på jordmortimene, samboeren også. Men vi har en kul og ålreit jordmor da :)
Bare gått til henne.
Vært kun hos fastlege for sykmelding og to blodprøver.

Sniker fra april, her er flere jormødre omdisponert til fødeavdelingen, så nå er det kun to stk som skal ts alle svangerskapskontroller. Heldigvis min jordmor som er igjen;)

Skulle hatt time sist mandag men den ble nå utsatt til 15 april.

Har fått lånt meg et blodtrykks apparat og skal holde kontroll med det selv, da jeg har risiko for høyt blodtrykk pga sist svangerskap.

Skulle hatt time sist mandag men den ble nå utsatt til 15 april.

Har fått lånt meg et blodtrykks apparat og skal holde kontroll med det selv, da jeg har risiko for høyt blodtrykk pga sist svangerskap.

Undskyld meg....sniker fra juni her.
Men du har risiko svangerskap, og de har utsatt timen din til midten av April??

Det kan jo ikke være lov??? Det er jo totalt uansvarlig!
Helt sykt hvor underprioritert gravide er i midt oppi dette.

Jeg skal til legen og ha på døgnmåler i morgen pga blodtrykk.. jeg får kontortrykk pga helseangsten min :yuck:

Vurderer å slenge med en urinprøve også, bare for og holde kontroll på evt eggehvite.. b

Undskyld meg....sniker fra juni her.
Men du har risiko svangerskap, og de har utsatt timen din til midten av April??

Det kan jo ikke være lov??? Det er jo totalt uansvarlig!
Helt sykt hvor underprioritert gravide er i midt oppi dette.

Neida jeg har ikke noe risko svangerskap denne gangen, ikke enda. Men jeg har større sannsynlighet for å få høyt blodtrykk denne gangen også derfor må jeg være obs. Jeg og jordmor har snakket om dette på telefonen. Jeg er tredje gangsfødene og vet hva jeg skal se etter å være obs på.

Jeg føler meg veldig komfortabel med at jeg nå slipper å møte opp flerne plasser en jeg må og formen er fin. Jeg har fått beskjed om og kommer uansett til å ha lav terskel for å ta kontakt etc.

Har enda ikke hatt jordmortime. Skulle bli oppringt nå i slutten av mars for første time, men må si jeg blir overrasket om jeg hører noe. Baby her ligger i tverrleie, men er lenge til termin for min del så håper det går seg til.

Jeg er i uke 35, og hadde helt vanlig jordmortime i dag :) eneste unntaket var at kjæreste/søsken osv ikke er velkomne på helsestasjonen. Og det var ingen andre på helsestasjonen samtidig som meg. Det pleier alltid å være en tre-fire stykker der, men det var mange som tok timer via telefon, og mange av sykepleierne var satt til sykehustjenester nå

Sniker fra juni. Jeg fikk telefon fra jordmor, med beskjed om at min neste time ble utsatt i 3 uker. Og når jeg skal ha den timen i midten på april, så får jeg kun være i samme rom som jordmor i maks 10 minutt. Så vi rekker kun å ta de nødvendige målingene, føe jeg må forlate rommet igjen.. Så fikk vi ta evt samtale/spm over telefonen.

Sniker fra juni. Jeg fikk telefon fra jordmor, med beskjed om at min neste time ble utsatt i 3 uker. Og når jeg skal ha den timen i midten på april, så får jeg kun være i samme rom som jordmor i maks 10 minutt. Så vi rekker kun å ta de nødvendige målingene, føe jeg må forlate rommet igjen.. Så fikk vi ta evt samtale/spm over telefonen.

her har jeg ikke følt nå noe «hastverk» til jordmor faktisk - har hatt to timer hvor jeg har vært der ganske lenge. Utfylling av helsekort, urinprøve, blodtrykk, sjekk av hjertelyd, symfysemål og ultralyd

Back
Topp