jordmortime

lilletrill

Forelsket i forumet
Bare et lite spm.... Hva skjer på den allerførste jordmor timen? Pleier pappaen til barnet å være med?

Har min første i morgen.

Eg har ikkje vore hos jordmor enda, men eg vil gjerne hatt pappaen med (han kan ikkje her hos meg) Ellers er det vel mest snakking sikkert[:)]  Lykke til i morgon[;)]

her er pappaen med på både jordmor timer og legetimer .... på den første jordmor timen blir det tatt blodtrykk og blodprosent , veier seg , så kan det hende hun prøver å høre på hjertet til babyen  .. så samtale om forskjellige ting du lurer på og litt info .. også blir det tatt urinprøver , så husk å ha med det ..det skal man ha med på hver legetime og hver jordmor time
det er ihvertfall det som har vært på den første jordmor timen min..

I trondheim er den første jordmortimen kun informasjon og det er bare mammen som skal. Alle som fødes i den mnd samles i løpet av 4 ganger tror jeg. Men jeg fikk brev om det og der sto det godt presisert at det bare er mammen og at det kun er informasjon.

Jeg aner ikke.. men ville bare ønske deg lykke til [:)]
blir nok snakking og veiing osv :))
pappaen syns sikkert det er gøy å være med første gangen eller alle om han vil det :)) sambo har vært med på alle lege timene hittil men tror ikke at han blir med på hver jordmor time framover nei [:)]
det får være opp til de tror jeg [;)][:D]

Back
Topp