Jordmortime

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Skal på min første time til jordmor i dag,hva kan jeg forvente å hva bør jeg spørre om??:)

Å så har jeg fått skjema om foreldrepermisjon på jobb, føler meg litt grønn på dette..Har dere kontaktet NAV for å få hjelp til utfylling??:)

❤️️Termin 6.januar❤️

Hun kommer nok til å spørre om hvordan du har det, kanskje sjekke BT, symfysemål, vekt.
Du kan også spørre henne om alt du lurer på :)
Husk å ha med helsekortet.

Lykke til :)

Og så bør du ha med urinprøve :)

Min jm pleier å ha tema hun tar opp på de ulike kontrollene :) og så sjekker hun blodtrykk, måler magen og hører på hjertelyden (min favoritt :) ).

Jeg har bare skrevet ut permisjonssøknaden fra navs hjemmesider, og sist var det ikke så vanskelig å fylle det ut syns jeg. Ringte vel NAV en gang for noe jeg lurte på, og da var de veldig hjelpsomme :) lurer på om skjemaet er litt endret nå, dagene går så fort så har ikke fått sett på det, men nå MÅ jeg jo snart ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Var flink å satte frem uringlass i går kveld, men i ørska å uten kontaktlinser på morgenen så gikk det bokstavelig rett i dass:D
Men var på do ca en time etterpå å fikk samla en prøve i glasset da..
Skal ikke ha noe å si det??:)

❤️️Termin 6.januar❤️

Neida, har ikke noe å si. Jeg er ekspert på å glemme det, og kommer på det når jeg går inn på venterommet... Går fint å ta prøve da også :-)

Var flink å satte frem uringlass i går kveld, men i ørska å uten kontaktlinser på morgenen så gikk det bokstavelig rett i dass:D

❤️️Termin 6.januar❤️

Normalt sett vil man ha morgenurin og midtstråle, men for de tingene jordmor sjekker skal det være helt greit:)

Sent from my iPad using BV Forum

❤️️Termin 6.januar❤️
Kan man ikke ta prøven på stedet? Det gjør jeg hos legen hver gang. Men så pleier jeg å ta tidlige timer for å være minst mulig forsinka på jobb...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Kan man ikke ta prøven på stedet? Det gjør jeg hos legen hver gang. Men så pleier jeg å ta tidlige timer for å være minst mulig forsinka på jobb...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015
Går sikkert bra, kan ikke selv velge når jeg skal ha time så di fleste gangene kan jeg ta prøven hjemme:) Synes det er enklest:)

❤️️Termin 6.januar❤️

Back
Topp