Jordmortime?

januar13

Betatt av forumet
Er det noen som har vært hos jordmor enda? Jeg tenkte jeg skulle ringe og bestille time i dag, vi reiser bort når jeg er 13 uker, og kommer tilbake når jeg er 17 uker. Jeg skal på ultralyd i neste uke, men tror at jeg vil ta en tur til jordmor før ferien..

har ikke vært hos jordmor enda. Men skal til første kontrolltime hos lege den 27. juni. Da blir det vel den standard undersøkingen nedentil og slike ting..
Gleder meg til å få helsekortet mitt!
det blir liksom litt mer virkelig da!

Har ikke bestemt meg enda, for om jeg skal gå til begge eller bare en av de
Var hos legen forrige uke, og fikk med nummer til jordmor også.

var hoss lege forrige mandag på første kontroll,skal egentlig ikke ha flere kontroller før ordiner ul den 6 august,men lurer på om jeg skal ringe jordmor for en time før ferien :D

Jordmor vil ikke ha gravide før etter uke 18, når man har vært på UL. Aner ikke hvorfor.. 

Jeg har vært til lege for første kontroll (var 11+2). Da fikk jeg med ett skriv som viser hva som er "vanlig" kontroll rutine her i kommunen. Da var det en frivillig jordmortime i uke 16, men da er vips ferie så tar det nok etter ordinær UL. Skal til en privat jordmor som driver med UL i uke 14, så det får holde. Tror det er ulik praksis i de ulike kommunene.

Jeg fikk time i uke 12, hun sa de ville ha inn de gravide mellom uke 12 og 15 her. Siden vi reiser på ferie i uke 13-17 fikk jeg time før det.

Jeg skal bare gå til legen min jeg...hadde en time hos jordmor sist, men ingen kjemi i det hele tatt med henne så det gidder jeg ikke!

Jeg var hos JM i uke 6 for å fylle ut noen papirer til jobben. Skal tilbake til henne i uke 13. Får se om det blir bare JM eller om jeg skal gå annenhver gang.

Jeg gikk kun til jordmor forrige gang.
Denne gangen har jeg ikke noe valg og kan kun gå til legen på kontroller. Denne kommuna er til å grine av

Jeg var hos lege 4 Juni. Også snakket jeg med jm ista på tlf og skal til henne 5, 10 eller 18 Juli. Kommer ann på hvordan jeg jobber.. :)

Jeg var på første kontroll i dag, hos fastlege. Er ny i kommunen, så jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil gå til jordmor også. Får forhøre meg litt til høsten, tenker jeg. Første gang gikk jeg hos annen hver, og sist hadde jeg plass på ABC så da var jeg jo bare der. Veldig fint med jordmor, altså, og særlig når det nærmer seg fødsel.

Tror ikke jeg kommer til å kontakte JM før etter ordinær UL. Tar førstekontrollen til legen, så blir neste ord UL, så blir vel 3.kontrollen en gang i uke 24/25 tipper jeg. Så får jeg se om jeg går til både JM og lege eller bare legen min. Gikk bare til fastlegen sist og var egentlig godt fornøyd med det. 

var hos jm i veke 9 =) tok urinprøve, blodbrøve, BT, vekt og høgde.,.
åsså kjente hu litt på magen og fyllte ut papirer :)

Dropper jordmor denne gangen. Gikk en gang til jordmor sist gang og blir litt mye prat for min del. Garantert forskjell på jordmødre, leger og gravide men legens oppfølging er akkurat passe for min del.

Jeg var bare hos jordmor sist og kommer til å gjøre det samme nå. Fikk time hos jordmor i uke 8, var i går, og da fikk jeg ultralyd av henne fordi jeg har følt meg usikker. Fikk se et nydelig bankende hjerte i en bitteliten kropp:-) helt fantastisk:-) Skal tilbake en gang til før ordinær ultralyd, pluss en time hos lege for å ta blodprøvene. Tror det har mye å si hvor man bor, her har jordmødrene god tid til oppfølging!:-)

Æ ska t jordmor etter æ har vorre på ul, ska få time iløpet av uka her Blir vel når æ e roinnt 14 uka....

Back
Topp