Jordmortime

Raskatte

Elsker forumet
Mange som skal gå til jordmor, enten bare eller i tillegg til lege? JEg tenkte å gå anenhver gang, slik jeg gjorde forrige svangerskap. Ringte helsestasjonen idag, men hun mente første time ikke var før 4 uker etter ord ul, så jeg fikk time 14 desember...Syns det hørtes så lenge ut til jeg, men det er kanskje vanlig? Husker ikke hvordan det var sist, det kan jeg jo sjekke igrunn. Da er jeg vel i uke 23/24 tror jeg:-) Når er deres første time?

Jeg bestiller nok ikke time hos jordmor før etter ordinær ul - er vel i ca uke 24 som er vanlig. Er ikke vanlig med kontroll mellom første kontroll og ordinær ul.

Jeg fikk beskjed av legen i dag og komme til henne i uke 14, men at dette egentlig ikke var nødvendig. Men får vel se hva hun har å si

Jeg får time i uke 15-16, men det er fordi jeg er førstegangsfødende. Tidligere får man ikke her.

skal ringe og bestille jordmor-time nå tenkte jeg. spent på når det blir 

Jeg skal bare gå til jordmor, gjorde det sist og trives best med det. Hun er utrolig god og snill hun jordmoren, gikk hos henne sist gang og :)

Jeg skal til lege og jordmor anna hver gang, var slik for førstegangs fødene fikk jeg beskjed om.. skal til lege uke 10, privat JM uke 12 og JM i uke 16 :) :)

Har allerede hatt tidlig priv. UL i uke 8, men ønsker en i uke 12 også.. Siden jeg har mistet to ganger, er jeg nok over gjennomsnitte bekymra.. men det går seg nok til når jeg bikker over 12 uke :)

Jeg skal nok bare gå til jordmor den her gangen. Men har ikke bestemt meg helt før om jeg skal gå på helsestasjon eller til en privat. Hva skal dere andre bruke?

Vi fikk numre til jordmødre på første svangerskapskontroll, og skal ringe etter tidlig UL (venter fremdeles på brevet). Kommer til å stille mange rare spørsmål for å finne ut hvem som er den rette ;D

Raskatte skrev:
Mange som skal gå til jordmor, enten bare eller i tillegg til lege? JEg tenkte å gå anenhver gang, slik jeg gjorde forrige svangerskap. Ringte helsestasjonen idag, men hun mente første time ikke var før 4 uker etter ord ul, så jeg fikk time 14 desember...Syns det hørtes så lenge ut til jeg, men det er kanskje vanlig? Husker ikke hvordan det var sist, det kan jeg jo sjekke igrunn. Da er jeg vel i uke 23/24 tror jeg:-) Når er deres første time?

Oi, det hørtes lenge ut. Her er vi på jm komtroll ca i uke 11-12.
Denne gangen tenkte jeg å gå bare til jm jeg

Med førstemann fikk jeg time når jeg var 16 uker. Nå som andregangs har jeg fått time i uke 24. Jordmoren sa at det var slik det var nå :)

Forresten! Med førstemann begynte jeg ikke å gå til jordmor før jeg var over 30 uker på vei :) Gikk til legen frem til da.. Men jeg synes det er mye bedre å gå til jordmor, for hun kan mer enn legen, så da bestemte jeg at denne gangen skal jeg gå til jordmor hele svangerskapet :)

Skal kun gå til legen :) er tredje gang så føler behovet ikke er der ;)

Her i kommunen er det satt opp en "plan" med legetime mellom uke 8 og 12, jordmor for førstegangsfødende uke 16, ul uke 18-20, jordmor uke 24, lege uke 28, jordmor uke 32, 36 og 38, lege uke 40 og jordmor uke 41. 

Jeg er litt usikker på om jeg kommer til å gå til jordmor eller ikke. Jeg har fått en kjempeflink lege, som faktisk har peiling på graviditet og gynekologi. Jeg kommer nok til å gå til ekstra kontroller, siden jeg hadde svangerskapsforgiftning sist. Han antydet det på første kontroll. Skal tilbake på tirsdag for å "legge opp en plan", som han sa...

For meg blir det likt som med deg! 
Skal til legen for førstegangskonsultasjon nå til uken, han bestiller UL til ca uke 18, deretter er første kontroll med jordmor i uke 24. Jeg har fått time 12.desember.
Jeg kommer også til å gå annen hver gang hos lege og jm. Sannsynligheten for at bekkenet tar knekken på min bevegelsesfrihet er dessverre overveldende, så  derfor syns jeg det er greit å ha oppfølging fra lege også i forhold til eventuelle sykmeldinger.

Sist gikk jeg annenhver gang lege og jordmor.

Denne gangen bestemte jeg meg raskt for jordmor. Legen min kan lite om svangerskap, så da ble valget enkelt. jeg har første time 5 oktober.  Nærmere 13 uker blir jeg da.
Syns du får time vel sent? Jeg har tatt blodprøver og fått helsekort...jeg måtte på legekontoret og få bekreftelse på at jeg  virkelig var gravid.

Jeg fikk velge selv hvor tidlig jeg ville komme, så skal dit på mandag, da er jeg 8+5.
Syns d e altfor lenge å vente til uke 12. Har litt spm så da syns jeg d er greit :) Selv om jeg har en fra før er d lite jeg husker :p

Jeg har vært hos legen i uke 7 da og fylt ut papirer,søkt om fødeplass. I tillegg har jeg fått oppfølging på sykehuset, så ser det ikke som noe problem at jeg ikke skal til JM før desember. Føler vel ikke større behov akkurat som andregangsfødende.

Back
Topp