Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja jeg tenker og at det må da kunne legges tilrette, med ordentlige smittevernsrutiner. Hun kan gå i fullt smitteutstyr om hun vil, bare man får den oppfølgningen man trengerHadde også sagt ifra at dette ikke var greit, må da kunne holde forholdsregler og holde mannen i et hjørne hvis han skal være med og bruke masker, hansker antibac etc
Vet du hvor lenge de gjør det per telefon? Jeg kan forstår første konsultasjonen, men fra nå og ut tenker jeg det burde være ordentlig kontrollHer gjøres også tidlig oppfølging per telefon for tida.
Ja jeg tenker også at det blir bare tull på telefon. Spent på hva de sier i morgen.Jeg hadde ringt og takket nei takk og gått til legen. Går for de skal påse jeg ikke trenger hjelp... sånn pjatt snakk er jeg ikke intr i og blir det over telefon
Håper det er et engangstilfelle, ellers kan man kanskje bytte til fastlege for resten av kontrollene? Han er dårlig på å prate, men får i alle fall sjekket det man måDet hørtes veldig spesielt ut! Til og med i mars/april under nedstigningen så sa de jo at det ikke skulle gå ut over gravide sin oppfølging eller vaksinasjon av barn. Ville absolutt sagt fra når hun ringer at det ikke er greit!
Ja det er kjemperart, spent på hva de sier i morgen. Jeg synes det er kjempekleint å prate på telefon om helt vanlige ting, så om man har noe man tenker på eller plages med vil det i alle fall ikke komme frem på en sånn kontroll. Kommer bare til å ville bli ferdig så fort som muligHåper dette ikke blir normalen for jordmoren din. Synes det er veldig rart å skulle ta kontrollen over telefon når det er viktig å passe på blodtrykk, spesielt for deg som har hatt historie rundt svangerskapsforgiftning. Jeg går kun til lege denne gang, men hadde jeg fått tilbud om telefonkonsultasjon så hadde jeg sagt nei takk, det er ikke godt nok. Mange klarer ikke å åpne seg på telefon, ting kan bli oversett og hvis det er historikk med mishandling så kan jo det være en person som passer på hva du sier på telefon. Dette vil jo ikke bli fanget opp.
Frem til kontrollen i uke 24 tror jeg, men jeg er ikke 100% sikker.Vet du hvor lenge de gjør det per telefon? Jeg kan forstår første konsultasjonen, men fra nå og ut tenker jeg det burde være ordentlig kontroll
Ja, altså her er det typ en av de største økningene i landet, og der har alltid vært mye smitte her - men likevel får en alltid tilbud om fysisk kontroll. Noen jordmødre ønsker ikke å møte fysisk fordi de er i risikogruppe, og da har man kontroller i 2 deler - en del per telefon eller videosamtale og den andre delen er at man møter opp på helsestasjonen og får gjort alle de fysiske undersøkelsene hos en annen jordmor.
I uke 16 synes jeg definitivt du skulle fått tilbud om en fysisk kontroll, og som sagt så skal jo andre deler av samfunnet stenges ned og begrenses, for at viktige ting som feks svangerskapsomsorgen ikke skal rammes. Her står det eksplisitt på kommunens hjemmeside atsvangerskapsomsorgen ikke skal bli dårligere eller begrenset, annet enn at partner ikke får være mer for å begrense antallet mennesker inne på venterommene. Og det har altså vært sånn siden mars, selv om dette i mange omganger har vært rød kommune og en av kommunene med størst smitteøkning og flest innlagte.
Så jeg ville ringt igjen og hørt hva som er begrunnelsen, og samtidig forklart at du forstår at samfunnet strammer inn men at dette er nettopp for å kunne gi sårbare grupper, eks gravide, den oppfølgingen de skal ha. Kan jo være smitte blant de ansatte på helsestasjonen eller aktuell jordmor som er årsaken, og at du kn få en fysisk time om feks 2 uker. Men synes ikke man skal godta en kontroll over telefon som vil innebære å ikke få sjekket alt det fysiske - som jo også er viktig og en betryggelse du behøver etter komplikasjoner i forrige svangerskap.