Jordmormangel

Panservogn

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Hei. Fler som har det problemet? Kan man gå til nabokommunen feks? Eller er dyr privat tjeneste det eneste alternativet?
I min kommune er det nå ingen å gå til. Det var ett veldig bra tilbud før men så fikk de ikke lov å fortsette her. Trist.
 
Jeg bor i byen, men er opprinnelig fra bygda.
Vet at jentene der jeg kommer fra, går til fastlege for kontroll siden det ikke er jordmor der. (3 timer til sykehus).
Du kan sikkert høre om du kan få bruke nabokommunens jordmor, ta en telefon da vel;)
 
Jeg bruker jordmor i nabokommunen. Ikke fordi det ikke er her, men fordi jeg jobber i den kommunen.
 
Hør med nabokommunen, ellers kan du jo også ta det hos fastlegen :thumleft
 
Nabokommunen eller fastlege. Jeg måtte til fastlegen med nr 2 siden jordmoren her var sykmeldt hele svangerskapet mitt.
 
Jobber i nabokommune jeg også så tror jeg skal prøve å få time hos noen der. Takk for svar!
 
I min kommune er det bare én jordmor ansatt. Det jobber en til som er jordmor på helsestasjonen, men hun får ikke jobbe som noe annet enn helsesøster i våres kommune da de bare har økonomi til én. Regner med hun tar over da den nåværende går av med pensjon om noen år.
 
Litt rart her i kommunen.. jm hører til en annen helsestasjon enn helsesøster.. så vi må bytte når vi har født.. syntes det er litt rart.. andre kommuner som har det slik?
 
Litt rart her i kommunen.. jm hører til en annen helsestasjon enn helsesøster.. så vi må bytte når vi har født.. syntes det er litt rart.. andre kommuner som har det slik?
Her jeg bor er det kun en helsestasjon i hele kommunen som har jordmortjeneste, og de server hele kommunen. Når barnet er født får det oppfølging av helsesøster i sin bydel.
 
Back
Topp