Jordmorkontroll

Smulan

Forelsket i forumet
Var på kontroll hos jordmor på formiddagen. Det gikk bra! Lillgutten har vokst litt og har fine, sterke hjerteslag. Selv har jeg gått opp enda ca.1,5 kg på halvannen uke, blodtrykk fint. 
Hun virket derimot ikke helt fornøyd da hun kjente på hodet til lille bare. Han ligger mest sannsynligvis fortsatt med hodet ned, men selve hodet virker ikke å ha festet seg men ligger ganske langt opp på en måte. Hun sa at det ev. kunne skyldes at en "vannlomme" eller noe lå i veien for hodet å ta seg ned helt og feste seg...  [8|]   Hun sa at HVIS vannet går må jeg legge meg ned og ringe føden med en gang og gi beskjed om at hodet ved sist kontroll ikke hadde festet seg...

Hmm, får håpe at alt  går bra til slutt. Man blir jo litt engstelig når jordmor reagerer og synes at noe virker rart...

Så bra at det stod bra til da![:D] Litt guffent at hodet ikke hadde festet seg da, men det er jo enda tid til det, kan jo hende at ikke vannet ditt går før du er på sykehuset heller og da er det jo ikke noe problem. Mente hun at du skulle hentes i ambulanse dersom vannet gikk da eller?[8|]

Så bra at alt gikk fint [:D] 

De følger deg jo godt opp og så lenge du følger rådene demmes tror jeg ting går kjempe fint [;)]

Er no bra at hodet ligger ned da iallefall. Melinda sitt hodet er heller ikke festet, men det var no ikke langt unna

ORIGINAL: Hestejenta

Så bra at det stod bra til da![:D] Litt guffent at hodet ikke hadde festet seg da, men det er jo enda tid til det, kan jo hende at ikke vannet ditt går før du er på sykehuset heller og da er det jo ikke noe problem. Mente hun at du skulle hentes i ambulanse dersom vannet gikk da eller?[8|]

Ja, det er vel ganske vanlig at vannet ikke går før man er godt i gang med fødselen o allerede er på sykehuset?! Jordmor poengterte bare at det var viktig at dersom vannet går så må jeg holde meg i ro og med en gang ringe fødeavd. og ikke glemme og fortelle hvordan han lå på denne kontrollen. Hun sa at de får gjøre bedømningen der og da om de sender ambulanse eller ikke...

det er fordi ikke navle strengen skal komme i klem at du må legge deg ned. er jo ganske alvorlig hvis den gjør det mht oksygen tilførsel til babyen osv... går nok bra skal se[:)]

ORIGINAL: merjo80

det er fordi ikke navle strengen skal komme i klem at du må legge deg ned. er jo ganske alvorlig hvis den gjør det mht oksygen tilførsel til babyen osv... går nok bra skal se[:)]

Aha, ja det har jeg hørt noe om ja, at navlestrengen kan "falle ned" og bli klemt. Hun nevnte ikke det i dag da...men må jo nesten være grunnen. Joda, tror nok også at det vil gå bra dette her, men innimellom føler man jo litt urp for dette ukjente som man skal gjennomgå om ikke altfor lenge...[:)]

Det er bra at alt er i orden [:D]
Tror ikke du skal bekymre deg for det med hodet. Det fikk jeg også beskjed med jordmor om for et par uker siden (da hadde ikke hodet festet seg, sist uke hadde det det). Men da var det også viktig at jeg la meg ned om vannet gikk, og at jeg ga beskjed om det når jeg ringte føden. Så det er nok bare en standard beskjed du får når hodet ikke er festet!

Da jeg skulle ha førstemann hadde ikke hodet festet seg da vannet gikk. Jeg fikk beskjed om å legge meg ned og ambulanse kom og hentet meg. Måtte ligge hele tiden på sykehuset og si ifra når jeg skulle på do. Ble sjekket hver gang jeg var ute og gikk. Men de passet fint på meg og når han kom ut hadde han navlestrengen to ganger stramt rundt halsen. Men de visste om det og hadde full kontroll. Skulle det skje går det helt sikkert bra [:)][:)] 

Kjekt med alle beroligende innlegg fra dere! [:)] Og fint å vite at de passer så godt på da man er kommet til sykehuset! Skal prøve ikke å tenke så mye på dette nå. Kjenner masse bevegelse inni magen, og det betyr nok at han lille der inne har det bra uansett! [:D]

Back
Topp