Jordmorbesøk

Grete71

Forumet er livet
Hei alle sammen!

Nå er det et par timer til jeg skal til jordmor for første gang. Har ikke vært hos lege, jeg skulle visst til jordmor først. Er nå 13+3 uker på vei.
Hvordan opplevde dere dette første besøket? Hva skjedde???? Er klar over at dette nok varierer fra jordmor til jordmor, men har ingen peiling på hva jeg kan forvente! Jeg vet i hvert fall 1 ting; det vil nok gå litt mer opp for meg... [:)]
 
du må ha med urinprøve iallefall....hun skal sjekke om du har sukker eller eggehvite eller leucosytter å sånn.......så tar hun vel blodtrykk, å kjenner på magen din. Da kjenner hun livmor hvor stor den er å sånn + at du sikkert får høre din lille spires hjertelyd[:)]så kan du spørre å grave om alt du lurer på, veldig koselig å være hos jordmor[:)]lykke til!
 
Hei og takk! Urinprøven er klar... [:D] jeg har 2 venninner som har 7 barn til sammen, så jeg føler nesten at jeg har 2 ekstra jordmødre!!! Jeg har jo ingen anelse om hva jeg skal spør om! Men det dukker kanskje opp etterhvert....

Er imponert over magen din, den er jo DIGER i forhold til min!!! Men nå har jeg jo litt mage fra før... Den er forandret, livvidden har blitt større og fasongen er annerledes. Men nå begynner jeg endelig å få litt mage - rart hvor annerledes alt blir da.... Selv om jeg egentlig mest følger meg litt "blaut-feit".. [8D]
 
takk[:)]tar det som et komplimang.....den ER mye større en magene jeg har hatt før også, jeg var ikke flat som en pannekake før jeg ble gravid, men ikke feit heller viss du skjønner...[:D]men den har vokst enormt!spørsmålene dukker garantert opp etterhvert ja....så fint at du har bekjentskaper som kan litt da....det er betryggende[;)]det er jo ikke alltid man ringer jordmor for hver lille detalj[:D]....gleder meg til jeg skal til jm.[:D]
 
Back
Topp