Jordmor

BIBBI3

Forumet er livet
flere som ikke har tilbud om jordmor??

Var på første svangerskapskontroll i går og fikk beskjed om at det ikke var jordmor i kommunen.
Ble litt lei meg for hadde tenkt å kombinere. Litt godt å snakke med jordmor innimellom å.[&o]

Kan du ikke gå i nabokommunen da???

Det var ikke et alternativ.. er vel på vei ut der og. Vet de kjemper for stillinga hennes og at hun er overarbeid som det er.

Var ikke du også fra Molde da? Er det ikke jordmor i kommunen her? Jeg spurte legen min angående det, om jeg skulle gå til både henne og jordmor. Da sa hun at det fikk jeg velge selv og at vi kunne snakke mer om det på neste kontroll.. Hun burde jo vite det om det ikke er tilgjengelig her..

Det er ikke riktig at du ikke kan gå til jordmor i nabokommunen.... det er fordi alle gravide har rett på en jordmor...

Nei, jeger ikke fra Molde.. kommer fra Nordmøre jeg.. laaaaaaaaangt utpå bondelandet. Merker d godt når man ikke får tilbud på NOESOMHELST![>:]

ORIGINAL: Lillesnille

Det er ikke riktig at du ikke kan gå til jordmor i nabokommunen.... det er fordi alle gravide har rett på en jordmor...

Ja, si det til konkursrammede bygdekommuner[:'(][:@]

ORIGINAL: Bens mamma

hvor langt er det til nærmeste Jordmor da?

ORIGINAL: Bens mamma

hvor langt er det til nærmeste Jordmor da?

Molde sikkert.... jeg skal spørre om dette på ord. ul tenker jeg. Uansett godt å få snakke med ei jordmor iblant.

okay. Så bare du skulle føde på Molde sykehus på den lista, så da trodde jeg du bodde her[8D]

ORIGINAL: Missy_

okay. Så bare du skulle føde på Molde sykehus på den lista, så da trodde jeg du bodde her[8D]

Kunne nok valgt Kr.sund, men siden jeg ble lagt inn akutt i Molde v uke 4 så skrev de meg inn der. Faktisk uten å spørre.. men greitt nok. Fødte der sist også.[;)]
Jeg har bodd i Molde i 2 + 4 år.. flytta til landet da jeg møtte min kjære.[;)]

Heia. Jeg er en sniker fra April som føler behov for å nevne norges lover ift jordmortjenesten.
Dersom du leser litt her inne finner du raskt ut at jm-tjenesten er en obligatorisk deltjeneste i kommunehelsetjenesten. http://www.helsetilsynet.no/templates/ArticleWithLinks____5396.aspx

http://www.lovdata.no/all/hl-19821119-066.html#1-3 her finner du også lovteksten som gir kommunen lov til å styre organiseringen av dette selv, men de MÅ tilby tjenesten i en eller annen form.

Her har vi ikke jordmor på stedet, men kommunen har en egen avtale med en JM fra en av nabokommunene som kommer en gang i måneden eller oftere når det nærmer seg termin.

Så ta med deg loven til rådmann og dersom det ikke hjelper ville jeg kontaktet media eller fylkeskommunen.

Lykke til!

Da skal jeg ringe helsestasjonen og spørre etter jormorstilbudet i morgen. Takk for link!

Back
Topp