Jordmor..

Værinne74

Glad i forumet
Når skal dere ordne med jordmor, eller har dere alt ordnet med det? Jeg har ikke enda..

Jeg har ikke gjort det.
Vet ikke hva jeg skal gjøre engang, er jo helt grønn.
Skal på kontroll å fylle ut papirer og sånn 29. juni.
Ragner med at legen forteller meg en del da

Jeg har vært til legen. Han sa at jeg måtte ordne med jormor selv - anbefalte å ordne det på den nærmeste helsestasjonen. Jeg har tenkt å vente en studn til, synes det er tidlig enda.

Ser på "svangerskapet" at det er vanlig å ordne med jordmor først i uke 12 eller etter denne. Trenger ikke å tenke på det med det første da..[:)] 

fikk dere ikkje beskjed om at det er færre kontroller nå? vanleg er å gå i uke 12 til lege,så ultralyd i uke 16-18 og så kontrol med lege/jordmor i uke 24,etter det eit eg ikkje kor mange til ein skal ha..høyr med jordmora på telefon kva dere skal gjere!

Tror det er 8 kontroller totalt man får nå

ORIGINAL: ragcoon

Det er vel veldig inidviduelt... jeg har vært hos lege 2 ganger allerede, og skal tilbake 30 juni(han fant ikke hjertelyden på tirsdag så han vill prøve igjen før han gikk på ferie), så skal jeg til jordmor 11 juli... Og jeg tror nok jeg kommer opp i mer en 8 kontroller totalt, men den kan hende det er forde jeg hadde operasjon i undelivet for å fjerne grove celleforandringer rett for jeg ble gravid...

ORIGINAL: ainakor79

ORIGINAL: ragcoon

Det er vel veldig inidviduelt... jeg har vært hos lege 2 ganger allerede, og skal tilbake 30 juni(han fant ikke hjertelyden på tirsdag så han vill prøve igjen før han gikk på ferie), så skal jeg til jordmor 11 juli... Og jeg tror nok jeg kommer opp i mer en 8 kontroller totalt, men den kan hende det er forde jeg hadde operasjon i undelivet for å fjerne grove celleforandringer rett for jeg ble gravid...

Skulle ønske jeg også fikk flere. Har operert 3 ganger pga emdometriose, cyster, og celle forandringer.
Har vært hos lege pga av kvalme og sånn, men ikke tatt noen prøver eller fylt ut papirer.
Men ble sendt på en ekstra UL i uke. Da så alt helt normalt ut så jeg fikk beskjed om å følge kun vanlige kontroller hos fastlege

ja det jo og individuelt da,selvsagt,men dei nye reglane er slik at dersom ein er frisk og rask og ikkje har noke plager treng ein ikkje gå til lege/jordmor så ofte som vi gjorde før..
syns det er heilt greit eg..men klart har ein grunn til å gå til lege eller jordmora så seier det seg selv!

Skal til neste kontroll den 30, første kontroll ved kvinnepoliklinikken. Forventer at helsekortet blir fyllt ut da, det ble ikke gjort sist da legen min mente at jordmødrene måtte ha noe å gjøre de også[:D]. Spørs hva denne lege sier om dette da, hi hi hi

Jeg gikk til helsestasjonen selv om meldte meg på. fikk beskjed om at det ikke var vanlig å være til jordmor før i uke 22. Var nede og meldte meg på likevel, har hørt det var lang ventetid der...bor midt i Trondheim sentrum så..er mange om beinet for å si det sånn [;)]

Første gang var det visst en "samling"...med flere som har termin i januar...kanskje noen som skal dit? (er 16 august)
Etter det så satte visst jordmora opp time med hver enkel. Sånne ting varierer sikkert fra sted til sted?

Føler meg skikkelig grønn jeg og...maser ihjel venninna mi som fikk for noen mnder siden [;)]

Jeg har allerede fått time hos jordmor. Jeg bor i Trondheim, og her er det kø for å få gå til jordmor,slik det er i mange kommuner. Jeg ringte når jeg var i uke 8 og da sa de at det var bra at jeg tok kontakt så tidlig. Men jeg tror det varierer veldig fra by til by hvor tidlig man må være for å få plass. Skal på gruppemøte den 12.juli så blir det individuellt etter det.

Jeg har ikke vært hos jordmor enda! tar det med knusende ro også! :)

Føler meg liksom så usikker på at jeg er gravid jeg! selvom jeg har masse symptomer, så tenker jeg: hva hvis det bare er innbilt?

Så jeg venter litt! :)

ORIGINAL: Wibe^

Føler meg liksom så usikker på at jeg er gravid jeg! selvom jeg har masse symptomer, så tenker jeg: hva hvis det bare er innbilt?

Så godt å høre at andre har det sånn og!! Lurer på om jeg innbiller meg det jeg også av og til..merker så lite [:)]
Men 3 graviditetstester kan vel ikke ta feil? Har vært småkvalm og øm i brystene og da..men likevel. Blir vel en oppvekker for både mamma og pappa på UL tenker jeg..hehe.[;)]

Tenkte å ordne med jordmor etter 1 svangerskapskontroll. Legen anbefalt det. Men selvfølgelig det er opp til den enkelte-

ORIGINAL: Spent78

ORIGINAL: Wibe^

Så godt å høre at andre har det sånn og!! Lurer på om jeg innbiller meg det jeg også av og til..merker så lite [:)]
Men 3 graviditetstester kan vel ikke ta feil? Har vært småkvalm og øm i brystene og da..men likevel. Blir vel en oppvekker for både mamma og pappa på UL tenker jeg..hehe.[;)]

Føler heller ikke at jeg er gravid. Har nesten ingen symtomer, knapt uggen ett maks 3-4 dag, nesten ikke øm i bryst. Det har ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid. Merker kun at jeg er trøtt, og at formen ikke er helt på topp når jeg trener. Gleder meg til UL på onsdag, kanskje ting blir mer virkelig da.

Var hos jordmor for en og en halv uke siden.
Da jeg ringte helsestasjonen i uke 5 fikk jeg beskjed om at de brukte å sette opp en dobbeltime hos jordmor ved første besøk, deretter legetime litt senere. (Skal til lege nå på onsdag)

Back
Topp