Jordmor?

Da har jeg fått time til jordmor allerede til tirsdag, 8+0.
Var til legen igjen idag og er nå skikkelig fornøyd med valget om jordmor. Da jeg fortalte om episoden jeg trodde var SA på søndag såg han inn i skjermen og jeg fikk ikke fortalt ferdig før jeg ble avbrutt. Kjedelig at jeg ikke fikk snakke ferdig når jeg ikke kom inn før 30 min etter oppsatt tid!! Så fikk jo aldri spurt om det jeg lurte på før jeg ble veiledet ut av døren.

Dårlig av legen! Håper det blir bedre hos jordmor [emoji4]

Så usikker på hva jeg skal gjøre jeg... Jordmor på helsestasjonen er så tiltaksløs, følte ikke jeg fikk noe ut av kontrollene hos henne i forrige svangerskap. Det som og er er at hun var fantastisk under fødselen, for hun jobber på føden i tillegg til i kommunen, så jeg var heldig der [emoji4] Jeg blir og å må gå på kontroller på sykehuset, så jeg orker ikke å fly mellom ørten stykker... Så, jeg får se det litt an fremover [emoji4]

Oi, så mange? [emoji32] På bygda hos oss har vi kun ei i 20% stilling [emoji4]

Ja det er helt supert. De hører til på lokalsykehuset, det er minimum 2,5t kjøring til neste sykehus/jordmor så de har mange å ta seg av her inne [emoji4] Men ikke operativ fødeavdeling, det er veldig kjipt. Det var veldig lite hos deg da [emoji53]

Jeg tar første kontroll med lege. Så blir det annenhver gang med lege/JM. Må nok bestille legetime snart siden jeg må ut med svangerskapspenger fra uke 12...

Sist gikk jeg til lege først, så henviste hun til jordmor (og jeg tok resten av kontrollene der)

Satser på hjemmefødsel denne gangen (hadde lyst forrige gang også), så da må jeg jo etterhvert kontakte noen selv :)
Men går gjerne til jordmoren jeg hadde sist et par ganger først. Ei venninne hadde nettopp hjemmefødsel i mai og var knallfornøyd, så mye mulig at jeg kontakter samme jordmor som hun brukte.

Ja det er helt supert. De hører til på lokalsykehuset, det er minimum 2,5t kjøring til neste sykehus/jordmor så de har mange å ta seg av her inne [emoji4] Men ikke operativ fødeavdeling, det er veldig kjipt. Det var veldig lite hos deg da [emoji53]
Akkurat, da skjønner jeg dere har noen å velge i ja[emoji4]
Tror det holder med de 20% her, hun jobber ikke akkurat livet av seg [emoji6] Har 25 min til nærmeste sykehus, så bor sentralt selv på bygda [emoji4]

Akkurat, da skjønner jeg dere har noen å velge i ja[emoji4]
Tror det holder med de 20% her, hun jobber ikke akkurat livet av seg [emoji6] Har 25 min til nærmeste sykehus, så bor sentralt selv på bygda [emoji4]

Da skjønner jeg, jeg har også ca 20 min å kjøre til sykehuset så jeg regner det som lokalt [emoji12][emoji23] Godt det er flere bygdefolk her inne [emoji41] Jeg kjenner litt på at akkurat nå hadde det vert fint med by, og alle tilbud nære. Samtidig så har jeg et veldig fint forhold til jordmoren min her, og tviler på det hadde vert det samme på et stort sykehus [emoji4]

Sist gikk jeg til lege først, så henviste hun til jordmor (og jeg tok resten av kontrollene der)

Satser på hjemmefødsel denne gangen (hadde lyst forrige gang også), så da må jeg jo etterhvert kontakte noen selv :)
Men går gjerne til jordmoren jeg hadde sist et par ganger først. Ei venninne hadde nettopp hjemmefødsel i mai og var knallfornøyd, så mye mulig at jeg kontakter samme jordmor som hun brukte.

Så spennande! Eg hadde heimefødsel med min yngste, og det var heilt fantastisk. Vonar eg får til det denne gongen og!

Jeg tar første kontroll med lege. Så blir det annenhver gang med lege/JM. Må nok bestille legetime snart siden jeg må ut med svangerskapspenger fra uke 12...
Kan jeg spørre om hvorfor du må ut med svangerskapspenger i uke 12? Hva slags jobb har du? :)

Back
Topp