Jordmor?

Spiredrøm31

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Hvor tar dere kontrollene deres? Fastlege eller jordmor? Setter fastlege meg i kontakt med jordmor eller kontakter jeg jordmor selv?
 
Forrige svangerskap gikk jeg kun til jordmor, blir å gjøre det samme denne gangen[emoji4] Tok bare kontakt direkte selv.
 
Drar til legen på første gang resten blir hos jordmor.
 
Tenkte først legen, og så etter hver kanskje litt begge deler
 
Blanding var fint, synes jeg [emoji4]
 
Skal først til legen. Fortsetter så til jordmor:) synes og at jordmor er så mye koseligere enn lege:)
 
Jeg dro til legen og fikk nummeret til jordmor der. Opplevde at jordmor har myyyye bedre tid og ikke minst kunnskap om akkurat gravide kvinner.
 
Jeg skal bare til jordmor, de har mye bedre tid enn legene, og sv.skapskontroller er jo en stor del av jobben deres. Jeg ringte selv [emoji4]
 
Jeg skal kun til jordmor! Tok kontakt selv. I dag ringte de og sa at de skulle sette meg opp på første time i uke 12 :)
 
Eg er ikkje interessert i sånn masse pjatt og prat om følelsar og korleis det går, råd mv. Eg har kun behov for å få kontrollane overstått, testa urin, målt blodtrykk, vekt, og etterkvart lytta på baby. Treng ikkje noko meir, så eg går kun til lege.
 
Eg er ikkje interessert i sånn masse pjatt og prat om følelsar og korleis det går, råd mv. Eg har kun behov for å få kontrollane overstått, testa urin, målt blodtrykk, vekt, og etterkvart lytta på baby. Treng ikkje noko meir, så eg går kun til lege.

Akkurat det samme her, foretrekker å bare gå til lege :)
 
Første kontroll blir hos legen, og deretter blir det annenhver gang tenker jeg.. Tidligere var jeg mest hos legen siden jeg var mye syk.
 
Sniker fra desember.

Jeg gikk til fastlege på første kontroll og har gått til jordmor etter det, med unntak av én kontroll hos fastlegen. Jeg ringte jordmor selv etter den første kontrollen hos legen.
 
Da har jeg fått time til jordmor allerede til tirsdag, 8+0.
Var til legen igjen idag og er nå skikkelig fornøyd med valget om jordmor. Da jeg fortalte om episoden jeg trodde var SA på søndag såg han inn i skjermen og jeg fikk ikke fortalt ferdig før jeg ble avbrutt. Kjedelig at jeg ikke fikk snakke ferdig når jeg ikke kom inn før 30 min etter oppsatt tid!! Så fikk jo aldri spurt om det jeg lurte på før jeg ble veiledet ut av døren.
 
Back
Topp