gravidlykke19
Glad i forumet
Når tar jeg kontakt? Jeg skal ha første legetime neste onsdag - men når kontakter jeg helsestasjon for jordmor time? [emoji85]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Er vel vanlig å gå hver 4. uke til kontroll ca, så om du skal til lege uke 11 f.eks så er det nok vanlig med jordmor rundt uke 15Når ca er det vanlig å ha kontroll hos jordmor hvis man har første kontroll hos fastlegen da?
Du kan bare kontakte helsestasjonen i morgen så setter de opp en time til deg. Jeg ringte selv igår og får time i posten.
Du kan velge selv om du vil gå både til jordmor og lege i svangerskapet eller bare til en av de.
Hvis du er førstegangsgravid tilbyr de ofte et eget infomøte rundt uke 12 tror jeg det var.![]()
Hvor henvender man seg da? Er det på helsestasjonen man får jordmortime? Jeg ringte helsestasjonen så fort jeg fikk vite at jeg var gravid, men de sa at de pleide å sette opp time fra uke 16-18 eller noe sånt... Ser at mange får time lenge før det, så begynner å lyre på om jeg har henvendt meg til feil sted... [emoji85]