gravidlykke19
Glad i forumet
Når tar jeg kontakt? Jeg skal ha første legetime neste onsdag - men når kontakter jeg helsestasjon for jordmor time? [emoji85]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er vel vanlig å gå hver 4. uke til kontroll ca, så om du skal til lege uke 11 f.eks så er det nok vanlig med jordmor rundt uke 15Når ca er det vanlig å ha kontroll hos jordmor hvis man har første kontroll hos fastlegen da?
Du kan bare kontakte helsestasjonen i morgen så setter de opp en time til deg. Jeg ringte selv igår og får time i posten.
Du kan velge selv om du vil gå både til jordmor og lege i svangerskapet eller bare til en av de.
Hvis du er førstegangsgravid tilbyr de ofte et eget infomøte rundt uke 12 tror jeg det var.
Hvor henvender man seg da? Er det på helsestasjonen man får jordmortime? Jeg ringte helsestasjonen så fort jeg fikk vite at jeg var gravid, men de sa at de pleide å sette opp time fra uke 16-18 eller noe sånt... Ser at mange får time lenge før det, så begynner å lyre på om jeg har henvendt meg til feil sted... [emoji85]