Jordmor

gravidlykke19

Glad i forumet
Når tar jeg kontakt? Jeg skal ha første legetime neste onsdag - men når kontakter jeg helsestasjon for jordmor time? [emoji85]

Du kan bare kontakte helsestasjonen i morgen så setter de opp en time til deg. Jeg ringte selv igår og får time i posten.

Du kan velge selv om du vil gå både til jordmor og lege i svangerskapet eller bare til en av de.

Hvis du er førstegangsgravid tilbyr de ofte et eget infomøte rundt uke 12 tror jeg det var. :happy:

Når ca er det vanlig å ha kontroll hos jordmor hvis man har første kontroll hos fastlegen da?

Når ca er det vanlig å ha kontroll hos jordmor hvis man har første kontroll hos fastlegen da?
Er vel vanlig å gå hver 4. uke til kontroll ca, så om du skal til lege uke 11 f.eks så er det nok vanlig med jordmor rundt uke 15

Jeg kommer til å ringe helsestasjonen etter 12-ukers kontrollen, også får de sette opp en time når de mener det skal være :)

Du kan bare kontakte helsestasjonen i morgen så setter de opp en time til deg. Jeg ringte selv igår og får time i posten.

Du kan velge selv om du vil gå både til jordmor og lege i svangerskapet eller bare til en av de.

Hvis du er førstegangsgravid tilbyr de ofte et eget infomøte rundt uke 12 tror jeg det var. :happy:

Venter nr 2 [emoji173]️

Jeg har tenkt å bare bruke jordmor :) sist gang var jeg med i en studie, så hadde veldig mye oppfølging på sykehus med lege og jordmor der, i tillegg til lege og jordmor lokalt. Det ble så mye surr med skjemaer og papir at jeg manglet både det ene og det andre når dagen kom og jeg skulle føde.

så nå skal jeg forholde meg kun til en jordmor, som i tillegg er verdens beste :D
skal bestille time etter tul 3.oktober :)

Hvor henvender man seg da? Er det på helsestasjonen man får jordmortime? Jeg ringte helsestasjonen så fort jeg fikk vite at jeg var gravid, men de sa at de pleide å sette opp time fra uke 16-18 eller noe sånt... Ser at mange får time lenge før det, så begynner å lyre på om jeg har henvendt meg til feil sted... [emoji85]

Har også time til legen på onsdag, tenkte å ringe helsestasjonen på mandag for å bestille time til jordmor. :)

har første ordentlige time hos jordmor til torsdag.. da er jeg 10+2.. har allerede vært hos henne en gang, samt hos legen og på to ultralyder da.. :P
Hun har ultralydapparat, så jeg håper hun får sett noe utvendig til uka :)

Sniker fra desember.

Jeg ringte jordmor rett etter første kontroll hos lege i uke 12 og fikk da time i uke 16. Normalt skal man gå til lege eller jordmor hver 4. uke fra uke 12.

Bestilte selv via helsestasjonen. Ringte, fikk beskjed om å ta kontakt etter uke 18.
Sendte endte mail, fikk time en uke etter! Har fødselsangst, så trenger litt oppfølging.

Jeg ringte å fikk 12 ukers kontroll den 19 september. Er 12 uker den 1 okt. Håper sånn på at ho prøver med doppler for å finne hjerte lyden. Åsså skal jeg på en privat tul den 20, håper alt er bra på den. Er litt urolig å bekymret. Har en del murringer til tider som de mente kunne være kynnere. En kan få det tidlig å siden det er nr 3mente ho det kunne være det. Så jeg skulle ta det litt med ro å slappe av frem til kontrollen å Ul. Er alt bra da så skal jeg klare å slappe av litt mer.

Hvor henvender man seg da? Er det på helsestasjonen man får jordmortime? Jeg ringte helsestasjonen så fort jeg fikk vite at jeg var gravid, men de sa at de pleide å sette opp time fra uke 16-18 eller noe sånt... Ser at mange får time lenge før det, så begynner å lyre på om jeg har henvendt meg til feil sted... [emoji85]

Ring kommunen din og hør hva slags tilbud de har:)

• Liker
Reactions: TS
Back
Topp