Jordmor

Mariaren

Første møte med forumet
Heisann! Skal på førstekontroll hos jordmor 6.April. Og lurer på om barnefar bør vere med på den ?
Førstegangs gravid og termin 09.10.16

Jeg hadde med mannen min på alt første gang jeg var gravid, men det tenker jeg er opp til hver enkelt. Hvis han har lyst hadde jeg tatt han med :)

Jeg hadde også med mannen på det meste første gangen :)

Jeg fikk beskjed av jordmor å ta med partner hvis han hadde mulighet :)
Det blir samme som deg, første graviditet.
Så han har ordnet det sånn at han får til å være med :)

Jeg var til lege første gang med første barnet og da var min partner også med, og for han var det aldri på tal om at jeg skulle gå aleine [emoji4]
Det er jo litt ekstra spesielt med første barnet, det kommer aldri igjen ;) så om han har mulighet å få det til da så burde han bli me [emoji1]

Lykke til! [emoji4]
(Skal in på første kontroll selv den 30.mars. Det gledes! [emoji2] )

Jeg hadde ikke gubben med på annet enn oul sist, funka bra det å :p

Første timen til jordmor er i en gruppe med førstegangs, så der fikk ikke kjæresten være med. Men han ønsket veldig gjerne å være med på neste time til jordmor :)

Tror jeg tar med mannen på første time. Siden det er tvillinger har vi endel spørsmål og sånn selvom vi har barn fra før.

Sambo var kun med på ordinær ultralyd ( og en tidlig ultralyd ) sist, ingen kontroller hos lege eller jordmor og kommer ikke til å være med på det denne gangen heller. Faktisk så visste jeg ikke at det var normalt å ta med barnefar på slikt før jeg kom inn hit :)

Sambo var med på alle jordmorkontroller og ULer han hadde mulighet til sist. Denne gangen blir han nok ikke med på fult så mange, men synes du skal ta med din siden det er første graviditeten :)

Gadd ikke ha med mannen, men han måtte være med en gang for å "erkjenne farskapet" siden vi ikke var gift. Er liksom meg hun sjekker så gidder ikke be mannen fri fra jobb for det...

Back
Topp