Jordmor

Ser i svangerskapsboka at det er åtte kontroller vi har krav på:eek: føles som jeg hadde mange flere sist.

Hvis jeg tar første hos legen i uke 13/14 så kommer jeg ikke til jm før uke 24?:eek: regner med jeg slipper til før altså men overrasket over den listen med kontroller:p
 
Jeg bestilte på tirsdag denne uken. På torsdag fikk jeg brev i posten med time 6 januar. Da er jeg 13+4. Vet ikke helt om det er vits å gå til legen først. Har allerede hatt tidlig ul.
 
Jeg skal til privat jordmor i neste uke. Da er jeg i uke ni. Jeg vil bare vite at hjertet banker og sånt, og kanskje få litt informasjon om ting jeg har tenkt på eller kanskje ikke har tenkt på. Blir vel en slags erstatning for timen jeg skulle ha bestilt hos fastlegen. Jeg fikk vite at jeg kunne fylle ut helsekort og ta blodprøver og sånt samtidig. Tenker jeg bestiller ny time hos jordmor rett før jul, for da er jeg rundt uke 12. Da får jeg også et up-to-date-bilde jeg kan vise mine og mannens foreldre på julaften. Kanskje det til og med er en indikasjon på hva kjønnet er da.
 
Jeg bestilte på tirsdag denne uken. På torsdag fikk jeg brev i posten med time 6 januar. Da er jeg 13+4. Vet ikke helt om det er vits å gå til legen først. Har allerede hatt tidlig ul.

De ser helst at de standard blodprøvene blir tatt rundt uke 12 hos lege.. Så jeg tar første kontroll hos legen, og resten blir til jordmor da d er nærmer jobb :)
 
De ser helst at de standard blodprøvene blir tatt rundt uke 12 hos lege.. Så jeg tar første kontroll hos legen, og resten blir til jordmor da d er nærmer jobb :)

Problemet mitt er at jeg er akkurat på 12 uker 25 desember. Det er ikke så lett å få time i romjulen :banghead: Her tar de vist alle prøvene hos Jordmor, da tror jeg ikke jeg styrer med time hos legen rett før :)
 
Problemet mitt er at jeg er akkurat på 12 uker 25 desember. Det er ikke så lett å få time i romjulen :banghead: Her tar de vist alle prøvene hos Jordmor, da tror jeg ikke jeg styrer med time hos legen rett før :)


Selv ville jeg dratt til lege for bp enten uka før jul, eller uka rett over nyttår :)

Men det er opp til den enkelte. Usikker på hvorfor de helst vil st første kontroll skal skje på legekontoret.. Men var det legen min sa i dag da jeg besøkte han :p
 
Selv ville jeg dratt til lege for bp enten uka før jul, eller uka rett over nyttår :)

Men det er opp til den enkelte. Usikker på hvorfor de helst vil st første kontroll skal skje på legekontoret.. Men var det legen min sa i dag da jeg besøkte han :p


Greit å vite! Skal heller ringe til fastlegen og spørre hva de foreslår. Jeg fikk i hvertfall beskjed sist jeg snakket med de at prøvene MÅTTE tas etter 12 uker. Hvis ikke måtte jeg bare ta de om igjen :p
 
Greit å vite! Skal heller ringe til fastlegen og spørre hva de foreslår. Jeg fikk i hvertfall beskjed sist jeg snakket med de at prøvene MÅTTE tas etter 12 uker. Hvis ikke måtte jeg bare ta de om igjen :p

Ja, det stemmer nok :) men ingen ting i veien for at du kan ta de første uka i januar :) Hør med de du, så finner dere en god løsning :)
 
Back
Topp