Jordmor

Jeg har fått time til jordmor 7. des, da er jeg ca 11 uker på vei. Hun tar blodprøve osv også :)
 
Jeg bestilte time hos jordmor etter at jeg hadde hatt første legetime, etter anbefaling fra legen.

Hadde første legetime da jeg var i uke 7.

Hor jordmor satte de meg opp til uke 10.
 
Blir vel etter ordinærul..
 
Eg var hos jordmor når eg var 5+4.
Ringte til helsestasjonen og dei satt opp time. Var egentlig ganske greit å få komme så tidlig siden eg har ingen erfaring.
 
Ringer jordmor etter ul på fredag eller så venter jeg til etter første svangerskapskontroll hos legen i uke 12.
 
Jeg var usikker selv, så jeg ringte til helsestasjonen for å høre om hva jeg skulle gjøre når.
Selv om det er tidlig å bestille time nå så var det veldig greit å få det gjort.
Blir først time hos Lege også resten hos jordmor :)
Jeg skal til legen 21 des. Også jordmor en gang I januar. Får time per post og da etter at timen hos legen er bestilt :)
 
Jeg får automatisk innkallelse fra kommunen. Alle kontroller utenom to er hos jordmor.

Jeg får samme tid og ukedag igjennom hele svangerskapet. Veldig praktisk og greit!
 
Jeg får automatisk innkallelse fra kommunen. Alle kontroller utenom to er hos jordmor.

Jeg får samme tid og ukedag igjennom hele svangerskapet. Veldig praktisk og greit!
Det hørtes ut som et supert system!:)
 
Med førstemann hadde jeg første kontroll hos fastlege (ca uke 12). Så gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor. Fastlegen min ønsket også at jeg gikk til jordmor da hun kunne svare bedre på spørsmål ang graviditet og fødsel enn han
 
Jeg har ikke tatt kontakt med jordmor enda, tenker å gjøre det ganske snart, og regner med jeg får time rett før jul eller på januar :)
 
Jeg skal den 2-3 desember ca, bestilte time selv da det er ventetid her. Er ca 8+uker da, men har spørsmål angående slutten av forrige svangerskap, så lurer da på om jeg får mere oppfølging nå!
 
Back
Topp