Har dere vært på kontroll hos jordmor? Hva skjer på første kontrollen der? Vært hos legen og tatt alle prøvene der og tidlig ul, skal til jordmor i uke 17..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg spørre hvorfor du har så tett oppfølging med UL?Har ikke vært, da jeg har tett oppfølging på sykehuset, og rett og slett ikke rukket det mellom ul'enevar til lege og tok prøver da i uke 13. planlegger en time om 3-4 uker, mellom ordinær ul imorgen, å ul i uke 24.
Har dere vært på kontroll hos jordmor? Hva skjer på første kontrollen der? Vært hos legen og tatt alle prøvene der og tidlig ul, skal til jordmor i uke 17..
Kan jeg spørre hvorfor du har så tett oppfølging med UL?
Du kan vel gå hos jordmor og lege parallelt? Så kan legen ta seg av det medisinske og jordmor av det som har med svangerskap?Var hos legen på 1.kontroll i uke 12. Har mildt sagt dårlig kjemi med henne, så vil helst til jordmor på neste kontroll i uke 24. Legen min satte opp time til meg hos seg da. Må tilbake på 3.kontroll hos henne i uke 28 for å ta glukosebelastningstest, men etter det vil jeg bare til jordmor helst.
Skal du ha 2.kontroll allerede i uke 17, eller er det sen 1.kontroll?
Du kan vel gå hos jordmor og lege parallelt? Så kan legen ta seg av det medisinske og jordmor av det som har med svangerskap?
Var hos legen på 1.kontroll i uke 12. Har mildt sagt dårlig kjemi med henne, så vil helst til jordmor på neste kontroll i uke 24. Legen min satte opp time til meg hos seg da. Må tilbake på 3.kontroll hos henne i uke 28 for å ta glukosebelastningstest, men etter det vil jeg bare til jordmor helst.
Skal du ha 2.kontroll allerede i uke 17, eller er det sen 1.kontroll?
Jeg hadde første kontroll hos jordmor... Var litt over 11 uker og jeg leverte urinprøve, hun målte blodtrykk og fylte ut helsekortet. Ellers pratet vi bare... Jeg fikk utdelt en del informasjonsmateriell og fikk mulighet for å stille alle spørsmål jeg hadde... Veldig okay![]()
Jeg var på kontroll god legen i uke 15 og hun sa det var for tidlig å måle magen og at vi tar det fra neste kontroll i uke 20.Første kontroll hadde jeg hos legen i uke 12. Var hos jordmor uke 15. Gjorde det samme som du beskrev. Målte ikke magen eller hørte etter hjertelyd den gangen. Litt kjedelig sånn sett, men var helt greit. Blir litt mer på neste kontroll i uke 24![]()