Jordmor :)

Meliz

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Lurte på når dere skal til jordmor på første kontroll ? :) jeg skal selv på første i uke 8 så bare litt over 10 dager til :D

Skal til jordmor i uke 7:)

Venter til etter ordinær ultralyd tenker jeg.

Jeg brukte bare fastlegen min ved forrige graviditet og kommer til å gjøre det nå også :-) Men når jeg skal ringe og bestille time har jeg ikke bestemt meg for enda :-P

Noen som vet om fastlegen kan henvise til tidlig ul pga SA sist..?

Ok, takk for svar ☺

Skal til jordmor på tirsdag, da er jeg 7 uker på vei.

Jeg har en veldig god fastlege som kan mye om graviditet. Han jobbet på føden på sykehuset tidligere. Jeg får veldig tett oppfølging, så jeg går nok dit først, og så jordmor senere.

Hvem tenker dere det er best å få oppfølging av da? Jordmor, lege eller en kombinsjon? :)

Jeg tar en kombinasjon. Begynner hos legen i uke 12, siden jordmor ikke tar blodprøver, og så blir det annen hver gang fra etter ordinær ul.

Hvem tenker dere det er best å få oppfølging av da? Jordmor, lege eller en kombinsjon? :)
Hadde min vanlige fast lege vært på jobb så hadde jeg tatt en kombinasjon , men så lenge det bare er en turnuslege som vikar , går jeg heller til jordmor :)

Tar en kombinasjon her og :-) legen først for å ta blodprøver siden jordmor ikke gjør det :-)
Så blir d jordmor de gangene blodprøver ikke må tas (er rhesus negativ så må ta blodprøver to ganger ekstra iløpet av svangerskapet for sjekk av antistoffer) :-)

Siden eg får ekstra oppfølging på sjukehuset, så gjeng bare til jordmor uten om. Føler det ercdet beste, har ei kjempe flink og hyggeleg jordmor. Føler eg fær best og riktigast svar av ho viss det er nåke eg lurer på:-)

Back
Topp