Jordmor

Crispo<3

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Da er første jordmor time bestilt, neste torsdag :) Da er jeg 7+5 :)

Skal dere gå til jordmor eller lege? :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg tar første svangerskapskontrol hos lege.. Men etter d er planen å bare gå til jordmor! Hun har best kompetanse på svangerskap, og hun er såååå grei og koselig... :)

Jeg var hos legen nå. Jeg tror jeg kommer til å gå til jordmora, trenger litt mer psykisk oppfølging, og tror inne en legetime på 15min kan gi med det. Men kommer nok til å gå til begge tror jeg.

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Kommer nok til å gå litt til begge. Tenkte å bestille første legetime til rundt uke 12, og så jordmor ca uke 16 :)

Kommer til å gå hos begge,men mest hos jordmor. Bestilte time i går til første svangerskapskontroll i uke 11.

Der trykte jeg visst litt fort..:-) skal først til lege,men gikk mest til jordmor forrige gang fordi jeg syntes det var fint å ha litt bedre tid:-)

Jeg skal utgangspunktet bare gå til jordmor :) Som flere sier er det godt med ei som har tid og har mer kompetanse på området. Første gangen jeg blr gravid bestilte jeg time hos lege og han snakket bare om jordmor og anbefalte meg å bestille time der :p

❤ alle gode ting er tre ❤

Tenker begge deler pga av min historie. Men skal på ullevåll om noen uker for tidlig ul . Så de gir meg vel tips om hva som er best for meg å gjøre. :)

Tenkte i utgangspunktet lege/ jordmor annenhver gang slik som sist men vi får se.. Var hos lege tirsdag å skal til jordmor om 14 dager. Bare stress hos legen syns jeg men må vel innom der med urin prøve osv innimellom :)

Æ blir å ha 12 ukers kontroll hos lege, så blir æ å gå mest hos jordmor:)
Det e litt fordi det e nærmest jobben min også:)

Her blir første time hos lege. Så blir det hovedsakelig jordmor etter det. Tar time hos lege dersom det blir behov for det.

6. April 2013
7. April 2015

Legen førstegang pga blodtypen min, men så kommer jeg til å gå mest til jordmor :)

TuMmY LoVe

Det blir legen på første kontroll! For da skal det tas blodprøver å det gjør ikke jordmor her ihvertfall. Etter det blir det jordmor :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har aldri vært hos jordmor, så jeg er litt spent på hvordan det blir. :) Har ikke verdens mest sympatiske fastlege, så håper på en hyggelig jordmor. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har aldri vært hos jordmor, så jeg er litt spent på hvordan det blir. :) Har ikke verdens mest sympatiske fastlege, så håper på en hyggelig jordmor. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Samme med min fastlegen ;) Har bare gode opplevelser med jordmor da :)

❤ alle gode ting er tre ❤

Blir nok å vente en stund med å kontakte jordmor. Men blir nok legetime for blodprøver, blodtrykk og henvisning til ordinær Ultralyd.

Lege først, og så jordmor etter det, tenker jeg. Men må sette meg litt mer inn i dette med jordmor, jeg vet ikke en gang hvor man finner en jordmor. Sykehuset? Jeg får google litt.. :p

Dette fant jeg:
Vi oppfordrer deg til å kontakte lege ved bekreftet graviditet. Når du er gravid må du ta flere obligatoriske (og eventuelt anbefalte) blodprøver mellom svangerskapsuke 8-12. Første kontroll hos jordmor anbefales mellom svangerskapsuke 12-16.

Back
Topp