Jordmor :)

Drømmespira

Betatt av forumet
Februarlykke 2015
Får man liksom bere utdelt ei jordmor eller kordan fungerer det egentlig? Skal eg kontakte ei sjøl? Og i så fall finnes det ein oversikt over jordmødre i nærheten som kan kontaktes? Eller fikser legen dette? Ny i gamet og har ingen peiling på kordan dette skal gjerast :) vi skal på tidlig ul i morgon og tenker kanskje vi får ein del informasjon og div der då, men greit å ikkje vere heilt grøn :P

♡ Termin 6. Februar ♡

Vet ikke helt hvordan det funker hos andre.
Men her jeg bor, ringte jeg bare til helsesøster og spurte om å få snakke med en jordmor siden jeg var gravid.
Evt. ringe kommunen å høre om tlf nr :)

Ring din lokale helsestasjon, så setter nok de opp time til jordmor for deg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har jordmor på legesenteret vårt så første time er hos lege og videre hos jordmor som legen setter opp time til.

Vi har jordmor på legesenteret vårt så første time er hos lege og videre hos jordmor som legen setter opp time til.

Jeg ante ikke heller hvor jeg skulle finne jordmor da jeg gikk til lege når jeg var gravid med første. Men da fikk jeg beskjed av legen om å ringe helsestasjonen for å få time hos jordmor der. Så jeg regner med du kan ta en telefon til helsestasjonen i kommunen din og høre. Det pleier å være greit å ringe dit.
Denne gangen ringte jeg rett til helsestasjonen og bestillte time med samme jordmor som med de to andre barna mine. Veldig godt å ha en god jordmor å gå til.

Her har de kun en jordmor på helsestasjonen. Vi må ringe helsest. å si at vi ønsker time hos jordmor osv, og da får vi time. Så avtaler man etterhvert :)

Ok :) tusen takk for svar alle sammen :) venter til ul i morgon tilfelle dei på klinikken har nåken tips :D og har vi et friskt bankende hjerte i magen bør eg nok hive meg rundt og fått meg en jordmor eg og :D

♡ Termin 6. Februar ♡

Jeg hører til Oslo, og må også ringe til den lokale helsestasjonen selv for å sette opp jordmortime. Du kan velge om du vil ta kontrollene hos jordmor eller lege, eller gå litt til begge.

Eg ringte å ba om samme som sist:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har vi bare ei jordmor, så ingen valgmuligheter.. Bortsett fra lege,-men vi ikke bruke han.. Mye koseligere med jordmor da hun tar seg bedre tid, og vet mere :)

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Back
Topp