Jordmor

engern

Andre møte med forumet
Hei alle sammen xsmile9

Er det noen som har kontaktet jordmor enda?

Er 7+6 i dag. Hurra :p

Jeg er i kontakt med jordmor, mest for å ha noen å prate med - hadde SA i uke 12/13 på oktober i fjor..
:)

Nyttårslykke<3

Jeg kontaktet jordmor når jeg var i uke 4, så har fått innkalling til første kontroll i posten :)

Jeg tok kontakt to dager etter positiv test, var å snakket med henne om svangerskapspenger. Skal til henne igjen 17. Juni :) da er jeg 9+5

Kontakter dere lege eller jordmor for å få første kontroll? Jeg har alltid ringt legen (tror jeg, gullfiskhukommelse!!), men jeg vil helst til jordmor... Legen er en barnløs kar med liyen greie på gravide :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Kontakter dere lege eller jordmor for å få første kontroll? Jeg har alltid ringt legen (tror jeg, gullfiskhukommelse!!), men jeg vil helst til jordmor... Legen er en barnløs kar med liyen greie på gravide :p

Jeg kommer bare til å gå til JM :)

Vet ikke om jeg skal gå til JM denne gangen :P Men blir vel det også... veldig greit å være hos en som kan ta seg tid til deg :)

Blir lege første kontroll, for å få papirene og blodprøver :) så får jeg håpe jeg får time hos JM rundt midtveis i svangerskapet :)

Kun jordmor. Men jeg har full oppfølging på sykehuset hele veien !!

Termin 13 januar❤️❤️

Er det ikke sånn at en slepper og kontakte lege for å få graviditeten bekreftet? Eller må man ha vert innom legen før ut? Legen tar jo bare en graviditetstest og spør om du har hatt samme sexpartner og at du då ikke trenger å ts prøvene for de tingene?

Jente2007♥
Gutt2010 ♥

Termin 4.januar ❤

Jeg ringte jm på mandag bare for å lette hjertet litt. Har gått til henne før også, og det var gøy å ringe henne og si jeg kommer igjen. Har fått time i juli, men måtte bare ringe før hvis det var noe :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Skal ringe jordmor i neste uke. Er da 6 uker og håper å få time ganske fort:)

Jeg ringte jm igår, og fikk beskjed om å ringe tilbake etter første kontroll hos lege i uke 12, så skulle jeg få time hos jm etter oul i uke 18 :( synes det er veldig lenge å vente

ønsker nr.2 <3

Har ringt og fått time til jordmor i begynnelsen på juli (juni går med til flytting). Sist gikk jeg kun til JM, men synes hun surret mye og var uproffesjonell..
Tok ikke blodprøve i det hele tatt i svangerskapet, glemte urinprøven på kontoret over helgen osv...
Heldigvis har jeg annen JM denne gangen.
Legen er sa stressa føler jeg, at det er inn, gjør det som må gjøres og ut igjen.
Får se hvordan kjemien er med JM denne gangen :-)

Er det ikke sånn at en slepper og kontakte lege for å få graviditeten bekreftet? Eller må man ha vert innom legen før ut? Legen tar jo bare en graviditetstest og spør om du har hatt samme sexpartner og at du då ikke trenger å ts prøvene for de tingene?

Jente2007♥
Gutt2010 ♥

Termin 4.januar ❤

Legen må henvise til oul. Han tar og diverse blodprøver for å sjekke verdier.

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Legen må henvise til oul. Han tar og diverse blodprøver for å sjekke verdier.

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Må legen det??
Jordmor gjorde det begge gangene til meg sist.

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Jeg har verdens beste JM :) går kun til henne. Har fått time der i slutten av juni- gleder meg :) hun er JM på sykehuset og jeg får god oppfølging, hun er ryddig, dyktig og omsorgsfull :)

Termin 13 januar❤️❤️

Jeg gikk bare til lege sist, men hadde også MANGE timer på sykehuset. Utviklet tidlig svangerskapsforgiftning og hadde mye oppfølging. Har i tillegg hatt to MA
Denne gangen blir det derfor massiv oppfølging på sykehuset fra første stund. Skal ha første ul og time i uke 9. Deretter ul igjen i uke 12 samtidig som jeg skal begynne med blodfortynnende.

Termin Januar 2015
MA uke 12 2013
Prinsesse født Oktober 2012 ❤
MA uke 13 2012

Jeg kommer til å gå til begge. Nettopp fordi jeg hadde kalium-mangel i sist svangerskap og ble lagt inn på sykehuset. Etter fødsel har jeg også slitt noe med jernmangel. Så jeg er fast bestemt på å bli tatt blodprøver av regelmessig for å sjekke at alt er som det skal. Jeg fikk også en infeksjon nedentil som gjorde at jeg måtte få antibiotika intravenøst når jeg kom til føden for å ikke gjøre babyen blind eller i verste fall død...

Har første time hos fastlegen, så får vi se derfra:)

Back
Topp