Jordmor?

^Yakine^

Glad i forumet
Når kontakter man jm egentlig? :P dette er jo nr 3, men jeg husker ikke fra sist :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ringte jordmor for to uker siden ca, skal til henne i morgen. Første kontroll hos lege/ jordmor er vanligvis mellom uke 8 - 12. Er det ditt 3 barn og du føler deg trygg ellers kan du sikkert vente til i uke 12 - 15 før du har første kontroll. Mitt første barn dette så jeg vil ha "tidlig" kontroll og bli fulgt litt opp siden jeg har mista to ganger. Men tror man ser det litt ann selv og? :)

Jeg er jo 13+2 i dag, så skulle vel vært der... Bare for å evnt høre hjertelyd...

Jeg ringte jordmor og lege samme dagen noen uker etter vi fant ut jeg var gravid :-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Da ville jeg bare ringt jordmor i morra, kan jo forklare at du evt bare vil høre hjertelyd om de ikke vil ha deg inn enda
Ja, det kan jeg gjøre :)

Hvordan er erfaringen deres med jordmor? Hva er fordelen med å ha jordmor i tillegg til legebesøkene? Hvor ofte tenker dere å være hos lege og jordmor?
Full av spørsmål:)

Hvordan er erfaringen deres med jordmor? Hva er fordelen med å ha jordmor i tillegg til legebesøkene? Hvor ofte tenker dere å være hos lege og jordmor?
Full av spørsmål:)
Det lurer jeg på også!

Vel, graviditet er jo fagfeltet til jordmor. For fastlegen er det en liten del av alt i jobben.
Min erfaring er at det blir mer prat hos jordmor. Hos fastlegen får man utført de nødvendige undersøkelsene, uten så mye snakk rundt. Jeg foretrekker å gå til jordmor. :)
Jeg bor på et lite sted, og får time hos jordmor hver mnd. Har ikke vært enda denne gang, har første time i uke 15. Har vært hos lege og tatt blodprøver og fått henv til tidlig og OUL.

Vil også gå så mye jeg kan til jordmor, men pga kapasitet anbefaler de annenhver gang her.

Har super fastlege,mann, men som andre sier, det er jordmødrene som har dette som fagfelt.

Hastetimer for sykmeldinger etc får jeg uansett på dagen. Vi har et godt fungerende legekontor.

Jeg sitter og vurderer om jeg klarer jobb i dag. Kastet opp masse i går og sist jeg var på jobb ble det en ubehagelig opplevelse. Fikk ikke mulighet i det hele tatt til å sette meg ned på 6 og en halv time. Var helt knekt!!! Begynte å gråte på pauserommet når jeg først fikk sette meg ned :( gruer meg!

Jeg ønsker litt ekstra oppfølging pga medisiner jeg tar og at jeg er veldig følsom for stress. Har vært hos lege i uke 8+5. Men har ikke hatt tid til å ringe jordmor ennå. Jobben som lærer innebærer alltid nye overraskelser som gjør at jeg må slippe det jeg har i hendene og løpe. :P

Jeg sitter og vurderer om jeg klarer jobb i dag. Kastet opp masse i går og sist jeg var på jobb ble det en ubehagelig opplevelse. Fikk ikke mulighet i det hele tatt til å sette meg ned på 6 og en halv time. Var helt knekt!!! Begynte å gråte på pauserommet når jeg først fikk sette meg ned :( gruer meg!

Kanskje du skal vurdere en prat med legen og roe ned litt en stund til kvalmen gir seg? Gradert sykmelding så det ikke blir så lange dager?

Ligger på rygg i senga enda selv for vet at så snart jeg står opp så spyr jeg selv...

Her får vi ikke jordmortime før uke 20 om man ikke er førstegangst.

Her får vi ikke jordmortime før uke 20 om man ikke er førstegangst.

Her er det ikke før uke 24 som andre/flergangsfødende ;o men jeg var heldig å fikk en time i uke 17 likevel, så det kan lønne seg å be om det likevel ;)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp