Jordmor

Snart-mamma-til-3

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei :-) jeg ringte igår til både legen og jordmor for å få time. Men jeg fikk ikke time til legen før den 5 mai og jordmor fikk jeg ikke time til før 28 juli !? Er ikke det veldig lenge å vente ?? Jeg er 6+4 idag. Forrige graviditet var jeg jo hos jordmor fra begynnelsen.. :-/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg ringte til legen ang første graviditetskontroll og hun ville ikke ha meg inn før uke 12. Noe som vil si slutten av april. Så jeg ville ikke tenkt noe særlig over det :) Siden dette er andre gangen så er det vanligere med senere kontroller :)

Jeg hadde spurt om å få kontroll før hvis du ønsker det. Jeg er andregangsgravid men ville inn før uke 12 hos lege og det var greit. Fikk time i april.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her får man ikke time til jordmor før etter oul :S men fikk hos legen, de foreslo i uke 9 men jeg utsatte det til uke 11 i håp om å kunne høre hjertelyd med doppler som sist :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

her fikk jeg time hos legen i uke 12, skal ringe i morra og høre om jeg kan få time hos jordmor litt tidligere

Legetime er vel vanlig å ha mellom uke 10-12 tror jeg - men hvis man ønsker før så tror jeg de pleier være fleksible :-)
Her er det også omtrent umulig å gå til jordmor før etter OUL, i alle fall de offentlige. Jeg gikk til privat jordmor sist svangerskap og kommer til p gjøre det denne gangen også :) ingen ventetid der og mye mer fleksibelt.

Jeg ønsket legekontroll i uke 11 (i håp om å høre hjertelyd), men da er det selvsagt påske, så fikk når jeg er 10+0. Har ikke ringt jordmor ennå, men satser på å få time når jeg er 14 uker. 28. juli hørtes veldig lenge ut for meg...

Første kontroll er vanligvis i uke 8 - 12 så du kan be om å få en time tidligere om du føler det er best for deg :)

Okei, takk for svar ! ;-) synes bare det var så rart at jeg måtte vente med å gå til jordmor til jeg er ut i uke 26.. for jeg har mest lyst til å bare gå til jordmor :-/ men vi får se hva som skjer :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg var og bestilte time her om dagen. Fikk 13 mai, jeg er 12 uker 15 mai. Spurte henne når jeg måtte ha første time, og hun svarte innen uke 12..

Back
Topp