Jordmor

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Når har dere første jordmor time jenter?
jeg skal ikke før midten av september :-)

Jeg skal i morgen =) Og jeg håper på å få høre hjertelyden da.

Fredag 9 august

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Her i kommunen jeg bor har man kun rett på jordmor om man er førstegangs:/ så blir kun lege på meg denne gangen..

Har ikke fått time der enda, mn regner med i august!

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

Får vel time i uke 24. Nå skal jeg til legen når jeg er 12 uker. Og værforhold ikke det blir noen kontroller før UL. Og etter det blindet hos jordmor i uke 24. Og går da kun hos henne hvis det ikke er noe sykemelding hos legen f.eks.

Pågrunn av ferie hos både meg og jordmor så ble det time 23 august :)

<3 09.02.2014 <3

Jeg skal til jordmor etter oul! :-)

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Tenkte å gå i uke 24 (for å følge den der planen for svangerskapskontroller).

22 august - da er jeg 16 uker.

Husker i forrige svangerskap så fulgte jeg kontrollene som stod i svangerskapsboka jeg fikk. Første kontroll uke 8-12, andre kontroll er oul og tredje kontroll er uke 24. Men denne gangen trenger jeg ekstra oppfølging, så greit å ha en time tidligere til å avtale videre kontroller etter uke 20 :)

Jeg har vært til tine hos legen min. Men får man automatisk innkallelse til jordmor og lege senere i svangerskapet??

Jeg har vært til tine hos legen min. Men får man automatisk innkallelse til jordmor og lege senere i svangerskapet??
Nei, du har selv ansvaret for å bestille timer.

Ny termin 03.02.14

Tror du må ringe for å be om time hos jordmor selv. Jeg fikk et telefonnummer av legen min, men tror jeg har bestemt meg for å gå til privat jordmor.

Tror du må ringe for å be om time hos jordmor selv. Jeg fikk et telefonnummer av legen min, men tror jeg har bestemt meg for å gå til privat jordmor.

Er det bedre med privat jordmor?er det noe jeg bør vurdere?
Ny termin 03.02.14

Jeg fikk ekstra kontroll av legen uten å spørre, han syntes det var for lenge å ikke se meg fra uke 8 til etter oul, så jeg skal inn igjen 28 aug da er jeg 14 uker :-)

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Er det bedre med privat jordmor?er det noe jeg bør vurdere?
Ny termin 03.02.14

Vet ikke helt, men vet at der jeg vil gå jobber jordmødrene også på føden, noe som kanskje vil gjøre meg litt tryggere når den dag kommer. Har litt fødselsangst, så jeg vil ha noen som jeg vet har tid har god tid til å snakke litt om dette... Neste gang nøyer jeg meg nok med kommunal jordmortjeneste.

Vet ikke helt, men vet at der jeg vil gå jobber jordmødrene også på føden, noe som kanskje vil gjøre meg litt tryggere når den dag kommer. Har litt fødselsangst, så jeg vil ha noen som jeg vet har tid har god tid til å snakke litt om dette... Neste gang nøyer jeg meg nok med kommunal jordmortjeneste.
Skjønner, hva koster det å gå til privat jordmor? Min største skrekk er å ikke rekke frem til sykehuset.

Ny termin 03.02.14

Skjønner, hva koster det å gå til privat jordmor? Min største skrekk er å ikke rekke frem til sykehuset.

Ny termin 03.02.14

Der hvor jeg vil gå koster det 575 for første time, og 400 for senere timer... Så det merkes jo at det koster mens det kommunale er gratis. Men de har også alt av etterkontroller, ammehjelp osv.

Back
Topp