Jordmor!

miss piggy

Gift med forumet
hei!

hvem her kommer til å benytte seg av jordmor og er dere førstegangs eller flergangs?
jeg kunne tenkt meg jordmor i grunn, men er det vanlig å ha for de som har hatt det i tidligere svangerskap? og siden jeg tydeligvis har glemt alt fra sist, ringer man selv og spør etter jordmor?

Ringer på helsestasjon og bestiller time hos jordmor. Jeg skal gå vekselvis til jordmor og lege.

Gikk til både lege og jordmor forrige gang, og kommer til å gjøre det denne gangen og..

Tror jeg skal gå bare til jordmor. Ringte å bestilte time selv. Har vært hos legen to ganger (på begynnelsen av svangerskap) pga at jeg mistenkte SA, der tok de kun urinprøve, som selvsagt var positiv, sa at blødinger var helt vanlig og ønsket eg lykke til i svangerskapet . Thats it! Begge gangene hadde jeg rett og det endte i SA. Virker som de mener at jeg kaster bort tiden deres, så vil mye heller ta alt med jordmor :) Må til leger dersom jordmor har ferie, er kun en jordmor i kommunen.

Alt med jordmor! Er bare første kontrollen hos legen, så jordmor fra ca uke 14. Det var det som ble gjort med han vi har nå! Håper på det denne gangen også, siden jordmoren i kommuna er verdens hyggeligste:)

Ja, jeg heller litt mot å ringe å bestille time til jordmor og heller veksle litt mellom det og lege. Jeg og føler at jordmor har bedre tid til å følge opp. Tror jeg var en time til jordmor hver kontroll i sist svangerskap og hu tok seg god tid, bore jeg antar ikke legen har tid til ;-)

Jeg er andregangs og kommer kun til å benytte jordmor. Det gjorde jeg sist også. De tar seg god tid, og har mere peiling :-)

Kommer nok til å gjøre som sist. Mest jordmor, men legen innimellom. :)

Back
Topp