Jordmor

Lille_mocca

Forelsket i forumet
Jeg ser at mange av oss i august har vært hos jordmor allerede evnt. Har kontakt med en jordmor. Jeg har bare vært hos lege, og fått time til OUL i midten av mars, da er jeg vel 19 uker tror jeg at jeg kom frem til. hvorfor har noen jordmor og andre ikke? Har legen min gjort noe feil? Tror hun er turnuslege.. Er det noe jeg skulle ha ordnet selv?

Jeg ringte selv å bestilte time når jeg fant ut jeg var gravid å skulle beholde :) Da var jeg bare 5-6 uker på vei og fikk første time når jeg var i uke 11. Så tror du bare skal ringe å ordne det selv :)

Tror man må ordne med det selv, hvertfall det jeg gjorde :)

Ringte dere sykehuset dere skal føde på da eller? Jeg skal på OUL på ett annet sykehus enn det jeg har fått fødeplass på. ( ahus) , dette sykehuset avløser ahus. Jeg ønsker jo å få kontakt med ahus direkte for å lære meg å takle sykehusskrekken før fødsel og for å bli kjent med sykehuset...

Ringte dere sykehuset dere skal føde på da eller? Jeg skal på OUL på ett annet sykehus enn det jeg har fått fødeplass på. ( ahus) , dette sykehuset avløser ahus. Jeg ønsker jo å få kontakt med ahus direkte for å lære meg å takle sykehusskrekken før fødsel og for å bli kjent med sykehuset...
Du kontakter jm på den helsestasjonen du hører til:)

All informasjon om tilbud til gravide, inkl. jordmortjeneste, skal stå inne på kommunen sin nettside, hvis du ikke finner informasjon andre steder. Jeg fikk informasjon av min fastlege, men det var ryddig og godt forklart også på min kommune. Jeg ringte til jordmortjenesten for et par dager siden, og fikk time allerede neste uke. Har de tid og du er like heldig som meg, så får du time fort.

Må nok ordne det selv her;)

takk for info... Føler kanskje at legen ikke har fortalt meg alt en førstegangs kunne hatt godt av å bli fortalt..

Dette var jo enkelt... Ringte bort nå, fikk time og får snakket med noen som har bedre tid enn legen. Herlig. :)

Det var bra det ordnet seg :)

Nice:) jordmor er jo eksperter på på graviditet og fødsel, så det føles trygt å gå til en jordmor:) tenkte jeg skulle vente til mai med å gå til jordmor, blir tett fulgt opp av lege denne gangen pga blodtrykk, så det er nok avtaler å holde styr på foruten jm i tillegg enda :P

Egentlig bør fastlege si hvordan kontroller man har og når... Som 2. Gangs så er det hvertfall mindre kontroller. Her skal jeg ikke til jordmor før uke 24, har forsåvidt ikke noe behov før det:)

Legen sa ingenting til meg heller. Jeg fant ut at jeg burde til jordmor pga dette forumet. Ikke lett når man skal ha sin første. Skal på min første jordmortime i morgen. Gleder meg :)

Legen Min sa det var opp til meg om jeg ønsket å gå til jordmor før oul.... Fikk nummeret og beskjed om ringe selv. Har ikke gjort det... Synes tiden går veldig fort og føler meg bra.. Blir nok mer oppfølging etter oul.

Da jeg ringte helsestasjonen jeg tilhører, så fikk jeg beskjed om at de vanligvis satt opp time hos jordmor ca 3 uker etter ul på sykehuset. Jeg har UL på riksen i ca uke 19, og derfor ikke fått time hos jordmor før i uke 22. Synes egentlig det var litt sent... hvor bor dere andre som har fått tidlig time hos jordmor?

Back
Topp