jordmor?

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
Har dere ringt jordmor? E det bare å ringe og bestille time?
eller? kossen funker det? :P
Eg må innrømme, eg hater å snakke i tlf...:P
Og ka skjer hos jordmoren egentlig? :)

Bare å ringe og bestille time:) trenger ikke si mer enn personalia og hvor langt du er på vei:)
Til timen må du ha med urinprøve, så tar hun blodtrykk og stikker deg i fingeren. Etterhvert sjekker hun hjertelyd og måler magen. Du får også mulighet til å stille spørsmål om hvadu enn måtte lure på:)

Jeg ringte jordmor rett over nyåret, og fikk ikke time før 15 mars. Da er jeg over halvveis... Synes det var litt vel lang ventetid men,, :/

Jeg fikk jordmortime og OUL-time i posten sammen med bekreftelsen om fødeplass på ABC. Men det er kanskje bare den klinikken man får jordmor på samme sted på,jeg vet ikke jeg.

Oj ja det var litt lang ventetid ja.. Første time går igrunn veldig fort om man har skrevet ut helsekortet hos legen..
Det verste eg synst man gjør er å trø på den vekta...

eg fikk med lapp fra legen om at eg måtte ringe sjøl eg.. men eg komme no ikkje gjennom på tlf engang...

Oj ja det var litt lang ventetid ja.. Første time går igrunn veldig fort om man har skrevet ut helsekortet hos legen..
Det verste eg synst man gjør er å trø på den vekta...

Enig ang vekta - jeg tenkte å veie meg hjemme hver gang jeg,gjorde det til første kontroll og legen sa ikke noe på det :-)

Har ikke fått fingen ut til å bestille time enda.
Prøve å huske det neste uke :)

Jeg har ikke bestilt time enda, må vel ringe i løpet av neste uke. Fastlegen min mente at jeg bare skulle ringe før jul, men jeg har ventet litt. Tror ikke jeg får time før jeg er rundt uke 23-24 uansett, det er i hvert fall da jeg har hatt første time hos jordmor tidligere.

Jeg ringte og sa hvor langt jeg var på vei, fikk time uken etter:) Så jeg var nå på tirsdag.. Hadde med helsekortet og urinprøve.. Så målte hun magen og lyttet på hjertelyden:) Koselig

Her ville JM sette av en hel time til første kontrollen, har hørt mye bra om henne så gleder meg til timen neste uke. Trenger nok å snakke litt om forrige fødsel, men ellers blir det nok bare koseprat. Ringte siste uka før jul, lettest å komme gjennom like etter åpningstid..

Jeg ringte sist uke og fikk time 8 februar. Hun satt av en dobbeltime fikk jeg beskjed om. Det var vist normalt her selv om det var nr tre og jeg har vært hos legen:)

Jeg ringte og sa bare at jeg har funnet ut at jeg er gravid,så må vel ha en time :) hun spurte hvor langt jeg var på vei og ga meg time rimelig raskt :) var der en stund før jul.
På første time er det egentlig bare utfylling av personalia,litt info,får nok en del blader og bøker,og sender henvendelse til ul :) slik var det her da..husker ikke første første gang..nå kjenner jeg til jm her ganske godt og er på vei med tredjemann,så ble en rimelig kort time :)
Sent from my HTC Desire HD A9191

Jeg ringte når eg hadde vært på første kontroll og fikk time i mars. Best å være tidlig ute, for det er ofte litt kø :s

Eg må ringe på mandag igjen eg for alle jordmødrene var på kurs i dag :P

Jeg ringte på tirsdag og fikk time nå på tirsdag :) trur ikke hun har det travelt ihvertfall :p satte av en hel klokketime å var helt klar for å få inn en ny gravid :p
Jeg var forberedt på endel venting til den timen, for hun er bare der på tirsdager, men det slapp jeg gitt :p
Vi skulle jo bli godt kjent, så det var hyggelig med en hel time syns hun ;)

<3 Lille mirakelet vårt <3

I kommunen min er det kun en jordmor som jobber 60%... Så jeg ringte og bestilte time da jeg var 6 uker på vei eller noe sånt. Skal til henne i slutten av januar. Sist ventet jeg til jeg var 15 uker på vei med å ringe og da måtte jeg vente til uke 34 før jeg fikk time hos henne. Heldigvis fikk jeg resten av kontrollene mine der.

Back
Topp