Jordmor

KarMa83

Forelsket i forumet
August 2018
Marshmallows 2022
Lurer bare på hvor mange som har vært hos jordmor (utenom ordinær ultralyd). Jeg har foreløpig bare vært hos legen min. Har lyst til å gå til jordmor også, selv om jeg liker legen min veldig godt. Jeg er førstegangsgravid, så føler jeg trenger litt info om fødsel og amming og sånt. En venninne fortalte meg nylig at hun fikk beskjed fra kontoret til jordmor da hun tok kontakt litt over uke 20 at de prioriterte gravide som var kommet kortere på vei, men hun fikk til slutt komme til 2 samtaler hos jordmor helt på slutten. Nå er jeg litt bekymret for at jeg er for sent ute! Jeg tenkte man ikke gikk til jordmor før i siste halvdel, når de måler magen og sånt... Noen som har noen erfaringer? Bør jeg finne meg en jordmor og bestille time til uken kanskje? Jeg er snart i uke 20.

Heisan. Jeg er også førstegangs gravid, å har bare vært til førstegangskontroll hos lege og ordinær ultralyd. Har blitt anbefalt både fra venner og legen min om å ha mest mulig kontroller hos jordmor, for de har bedre tid til å svare på ting o.l. Jordmor sier fra hvis det er behov for legekontroll fikk jeg beskjed om, så jeg blir å gå mest mulig der før den lille kommer. Er uke 19+4

Jeg er førstegangsgravid jeg og :) Har bare vært hos jordmoren jeg... hun sa at det var like lurt,fordi hun KAN dette..legen min har jo litt mer generell kunnskap om ting...er veldig fornøyd :) Men legen min sa han kunne ønske jeg gikk der,for han ville ha oppfølging av pasientene sine... så mulig jeg går litt annenhver gang fremover.. :) Vært hos jordmoren min 2 ganger foreløpig og skal om 1 uke igjen.. :)

Har vore ein gong hos lege (veke 11-12 for å ta alle prøvene), ein gong hos jordmor (12-13, for å komme meg inn i systemet og høyre hjertelyd), skal på UL tirsdag (19+1) og til jordmor igjen 1. oktober. UL og neste jordmorbesøk er med på å bestemme kva som skjer vidare - har ikkje tenkt å gå til lege meir enn nødvendig, i utgangspunktet skulle det vere nok m jordmor. Er gravid for andre gong, og var veldig fornøgd m å gå til jordmor forrige gong òg. Ville absolutt ha bestilt time, ikkje minst sidan du er førstegangsgravid - vi har jo tusen ting å spørre om og jordmor har TID :)

Jeg har også bare vært hos fastlege en gang. På førstegangskontroll ved 12. uke. Skal på ul til torsdag da, føler det er på tide! :)

Ja, jeg har jo veldig lyst til å gå til jordmor. Får vel ringe rundt til uken. Så det er ingen som har hatt problemer med å komme til hos jordmor når dere har tatt kontakt? Dersom man er litt "sent" ute med å ta kontakt?

Hei :)

Jeg var til jordmor i uke 9 og uke 14.
Uke 18 blir d OUL og neste time er i uke 21.

jeg gikk kun til fastlegen når jeg ventet storebror, og jeg kommer til å gå kun til fastlegen denne gangen også...

men JM skal da ha tid til og prioritere de gravide uansett hvor langt de er på vei! Hvis du ønsker å gå til JM så ringer du å bestiller time

Jeg har første jordmortime imorra. Har vært innom legen og fått svangerskapspapirene, men ikke tatt symfysefundusmål eller noe enda. Termin 20. Februar. Ordinær ul 24. Sep.

Hei

Du velger ofte om du bare vil gå til jordmor, bare lege eller begge deler. Forrige svangerskap gikk jeg til lege og jordmor annenhver mnd, og syntes dette fungerte veldig bra. Men nå har jeg en vikariat lege som jeg ikke er så fornøyd med, så derfor går jeg bare til jordmor og synes også at dette fungerer veldig bra. Så det er helt opp til deg selv :)

Jeg bestilte time slik at jeg var 20+0 når jeg var der første gangen. Var ingen problem, det.
Forrige gang var jeg tidligere, men så ikke vitsen denne gangen. Anbefaler det veldig til førstegangsfødende. Jordmor har mye bedre tid enn legen, og har stort sett bedre kunnskap om svangerskap og babyer. :)

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å gå litt til begge..SÅ bestilte en time hos jormor for å se om ho var koselig.. men hun var litt spesiell.. ikke så dyktig og synes den kvinnelige fastlegen min er myye bedre, så da går jeg heller dit mest! :)
Men veit at de ofte prioriterer førstegangs!! Så bestill deg en time og ta avgjørelsen etter møtet :)

Back
Topp