JORDMOR

Jeg går til jordmor ca en gang i måneden:) Synes det er veldig greit,føler hun har litt annet fokus en legen min:)

ok.. 
jeg skal ha mitt barn nummer to.. og har aldri vert hos jordmor.. kun under ultralyd og eller på sykehuset....

hva er det for slags ting hun fokuserer på?

Skal føde på ABC klinikken på Ullevål så da går man til alle kontroller hos en JM der.

Med nr en gikk jeg annenhver gang til JM og lege. JM setter ofte av litt tid til å snakke om følelser og forventninger og div spm du måtte ha, mens legen gjerne bare sjekker det medisinske.Nå har jeg egentlig aldri hatt behov for å spørre så mye hos JM da, så skulle jeg ikke føde på ABC så hadde jeg sikkert bare gått til legen :)

Jeg går bare til jordmor og på sykehuset.
Min fastlege er sykemeldt og det er en vikarlege som aldri har vært borti tvillinggravide før og jordmor er veldig flink synes jeg.

Gikk bare til jordmor sist da jeg var gravid med gullgutt også.

Jeg bruker KUN jordmor og ikke lege i det hele tatt =)

Jeg føler at min lege ikke har snøring what so ever om svangerskap og graviditet, mens JM har tatt lang utdannelse innen for feltet, og vet akkurat hva som skjer med meg og min kropp =)

Jeg har gått en gang i mnd. men skal gå annen hver uke framover nå.
Neste time er den 29 =)

elsker min jordmor! gikk til hun med første og går til hun nå også :) loooove her 

Jeg går til JM, får ekstra oppfølging der. Kjempefornøyd så langt. Usikker på om jeg kommer til å gå mer til legen. Var to ganger hos han i starten, før uke 13, men etterpå bare hos JM.
Snakker masse om meg og mitt forhold til babyen osv, og så sjekker hun urinprøven, vekta, symfysen, hjertelyden og så kjenner hun på magen.

Ja, og neste gang skal jeg og ta blodprøve der, pga rhesus negativ

Jeg går til jordmor og for min del liker jeg det mye bedre enn å gå til lege. Hun har mye bedre tid og man føler seg bedre ivaretatt. Mens legen som regel har det travelt og kun tar det medisinske. Jeg må til lege for å ta blodprøver og sånn, utenom det så blir det utelukkende jordmor på meg. Gjorde det også forrige svangerskap, mens jeg i første svangerskap gikk kun til lege. Synes han var en dust, at han fokuserte på helt feil ting (vektøkning stod sentralt), fikk ingen tips om noen ting og i det hele tatt var han helt fjern. Byttet lege etter dette og har nå en kvinnelig en som er mye bedre, men som fortsatt har det travelt og virker en anelse distre. ;-)

Jeg skal føde på ABC på Ullevål og går bare til jordmor. I sist svangerskap gikk jeg et par ganger til jordmor fordi legevikaren på legesenteret kun målte, noterte og ga meg ny time hver gang jeg kom. Da fastlegen min kom tilbake gikk jeg bare til henne resten av svangerskapet. Hun er sånn som både måler og sjekker alt som skal sjekkes og i tillegg snakker om følelser og forventninger.

Chocolate girl og Surrehøna, så utrolig heldige dere er som skal føde på ABC. Har bare hørt positivt derfra!

Fikk egentlig plass der jeg også, men så ble det oppdaget 2 babyer i magen og da kunne jeg jo ikke føde der likevel...

Bruker ikke jordmor. Går jevnlig til lege og gynekolog så har ikke behov for en tredje person.

Forrige svangerskap gikk jeg annenhver gang til jordmor og lege.

Denne gangen har jeg vært hos lege de første 2 gangene, og så en gang hos jordmor på sist kontroll. Skal til jordmor igjen på neste kontroll. Så får vi se hva som skjer videre etter det.. Jordmor er mye mer oppdatert på hva man skal og ikke skal hvis man ikke er "helt a4". Så sånn sett mer "betryggende" å gå dit..

Har fått ny jordmor siden forrige svangerskap, siden vi har flyttet. Var veldig hyggelig hun jeg hadde første gangen, og ikke mindre omsorgsfull hun jeg har nå heller :) Hun kom med mye informasjon som legen ikke kom med, så første timen varte i nesten halvannen time..

Begge deler, men hadde fint klart meg med bare lege. Jordmor har jo mye bedre tid, men det kan bli litt for mye dill og dall etter min smak hehe ;-) Nå har jeg en veldig flink lege¨, som følger meg bra opp i tillegg.

Jeg har bare vært hos JM :) Hun er helt fantastisk, så jeg se ikke behovet for å gå til lege også. Er kun innom hos legen når jeg må ha forlengelse av sykemelding, men da er det bare rett inn og rett ut igjen :)

Går til jordmor. Det er jo hun som er eksperten. Skjønner at man velger det bort om man ikke kommer overrens og det bare er en jordmor, men ellers skjønner jeg ikke helt det... jeg får ekstr a oppfølging pga en fæl førstefødsel.

I og med at jeg er sykemeldt må jeg til legen en gang i måneden, men går også til jordmor. Synes dette fungerer veldig ok. Heldigvis har jeg er allright jordmor

I første svangerskap gikk jeg ett par ganger til jordmor og hun var ikke spesielt flink. Hun spurte om ting, men hørte ikke etter på svaret. Hun maste og maste om at jeg måtte redusere sukkerinntaket til tross for at jeg gjentatte ganger fortalte at jeg kun spiste godteri i helgene (ikke hver helg), ikke drakk sukkerbrus, drakk vann til middag m.m. Jeg sa til henne at jeg var mer bekymret for at jeg spiste en del fet mat fordi det var det som fristet. Hun mente at det skulle jeg ikke tenke på. Det viste seg at jeg hadde fått høyt kolesterol mens blodsukkeret var helt fint. Hun sa jeg skulle kutte ut jerntabletter, men blodprøver hos legen viste lave jernlagre. Hun sa at jeg ikke skulle ta noe hensyn til bekkenvondt m.m. Rett og slett utdatert og gammeldags. Nå har hun gått av på pensjon og gravide i bydelen trakk et lettelsens sukk...

Back
Topp