Jordmor

Bammi

Elsker forumet
Skal til jm i morgen på kontroll. Til nå har jeg vært på kontroll hver 4. uke siden uke 21. Er uke 33 nå. Når er det man begynner å gå på kontroll hver 2. uke?[8|] Noen som vet?

1 gang pr mnd fram til uke 32.
uke 33-36 hver 14 dag.
fra uke 36-fødsel 1 gang pr uke.

ORIGINAL: liz_84

1 gang pr mnd fram til uke 32.
uke 23-36 hver 14 dag.
fra uke 36-fødsel 1 gang pr uke.

Da blir det kanskje bare 2 uker til neste kontroll da?[:D] Uansett får jeg vite det i morgen[;)] Takk[:D]

Jeg fikk beskjed om at det var vanlig å gå hver 4. uke frem til uke 32, så 2, hver uke (altså ...28, 32, 34, 36, 38, 40), men vet ikke helt sikkert

Det er vel forskjellige retningslinjer om en er førstegangs og andregangs. Jeg venter nr to og fikk beskjed om at jeg skal i uke 32, 34, 36,38 og 40. Med Oskar gikk jeg hver uke den siste måneden, og annenhver uke fom uke 32.

Hmm - jordmoren min sa at jeg skulle gå annenhver uke fra uke 36 [8|]

Men - det blir det jo ikke så mange kontroller av... får dobbeltsjekke med henne neste gang (uke 33)

Var hos jm i dag og har ikke fått ny time før om 3 uker[&:] Deretter skulle jeg visst få time hver 14. dag[8|] Synes det er lite kontroller jeg. Greit at jeg skal ha nr.4, men jeg har hatt (og har) mange komplikasjoner i dette svangerskapet. Det virker på meg som at så lenge babyen har det bra er det samme f*¤# med moren.[:-] Sorry. Ble litt klaging på slutten[>:]

Back
Topp