Jordmor?

sukie

Forelsket i forumet
Har folk her inne tenkt til å gå til jm og?
Lurer litt på om jeg skal/bør siden jeg er 1.gangs, men ikke helt sikker på hvordan jeg kommer i kontakt med jm?
Nærmeste helsestasjon kanskje?

Hos oss står nr til jordmor i lokalavisen på sånne kommunesider. Ellers står det vel på kommunens nettsider?

jeg går kun til jordmor er bare og ringe helsestasjon i nærmiljøet[;)]

Jeg skal nok bare gå til jordmor denne gangen. Mye bedre syntes jeg. Første gang jeg var gravid fikk jeg bare utdelt en jordmor etter at legen min hadde sendt inn graviditetspapirene til sykehuset. Jeg var så fornøyd med henne at jeg kontaktet henne (på sykehuset) og lurte på om hun ville være jordmoren min denne gangen også. I første sv.skap syntes jeg det var supert å gå 50-50 til jm og lege. Spørsmål ang formen (måtte sykemelde meg pga søvnmangel) stilte jeg legen, og fødsel, bebis etc spurte jeg jordmor.

Haha, og ja over til spørsmålet ditt (jeg har en tendens til å skrive meg litt bort, beklager det!!); du kan kontakte helsestasjon/sykehus (fødeavdeling) så får du svar på hvor/når du får time med jordmor.

Hehe,søte toget [:D][:D]

Sist gikk jeg KUN til JM,tror det blir det denne gangen også,MEN muligens litt innom legen også,om jeg får samme jm,for hun var helt noldus [8|]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Sist gikk jeg KUN til JM,tror det blir det denne gangen også,MEN muligens litt innom legen også,om jeg får samme jm,for hun var helt noldus [8|]

Kan du ikke spørre om en annen? Kanskje du har hørt om ei som er alright, så du kan spørre om henne? Ikke artig å ha en noldis-jordmor!

jeg skal kun bruke jordmor:) her er det bare å ringe på nermeste helsestasjon, er du ikke fornøyd med jordmoren du får, har du krav på ny :D

Kanskje jeg skulle det da.
Er vel en del ting de kan bedre enn leger.
Takk for svar.

ORIGINAL: Thomas toget

Kan du ikke spørre om en annen? Kanskje du har hørt om ei som er alright, så du kan spørre om henne? Ikke artig å ha en noldis-jordmor!
Veeel,det er det som er greia,da må jeg halve byen rundt liksom.MEN,jeg har ikke sett henne der oppe,nå rjeg har vært der.så jeg satser på at det har kommet ei ny jeg da [8D]

Jeg går både til lege og jordmor, og synes at det fungerer veldig bra. Hos legen blir det mest medisinsk oppfølging, mens hos jordmor kan jeg snakke mer åpent om hvordan jeg har det, bekymringer osv. Jordmoren kan nok også en god del mer enn legen om svangerskap. Både lege og jordmor er opptatt av at jeg skal gå hos dem begge[:)]

ORIGINAL: Thomas toget

Veeel,det er det som er greia,da må jeg halve byen rundt liksom.MEN,jeg har ikke sett henne der oppe,nå rjeg har vært der.så jeg satser på at det har kommet ei ny jeg da [8D]

KRYSSER FINGRENE FOR DEG!!

ORIGINAL: *dreamer*

Jeg går både til lege og jordmor, og synes at det fungerer veldig bra. Hos legen blir det mest medisinsk oppfølging, mens hos jordmor kan jeg snakke mer åpent om hvordan jeg har det, bekymringer osv. Jordmoren kan nok også en god del mer enn legen om svangerskap. Både lege og jordmor er opptatt av at jeg skal gå hos dem begge[:)]

tror nok at jeg skal gå til begge deler jeg også [:)]

Jeg skal gå til lege og jordmor på sykehuse jeg[:D]

Skal gå kun til jordmor, men skal ha en kontroll hos legen. (Den er faktisk noen dager etter første jordmortime [8D])

Back
Topp