Jordmor Vs lege

tredjegangsmamma♡

Betatt av forumet
Hva tenker dere om svangerskapskontroll, skal dere til jordmor eller lege. Jeg vurderer å dra kun til jordmor da jeg har fått ny vikar som skal være til februar. Får ny fra februar. Orker ikke noe bytting og nye mennesker mitt i svangerskapet

Jeg er veldig usikker. Legen ville i alle fall sette meg opp, og så skal jeg føles opp på et sykehus pga leddgikt. Men vurderer jordmor også :) De er liksom ekspertene i mitt hode...

Jeg blir nok å bruke jordmor. Litt mtp at jeg ikke er helt fornøyd med hva legen har fått til så langt. Og fordi jeg kommer til å li fult opp av en spesialist i fostermedisin. Og tror ikke jeg da behøver flere leger.

Jordmor :) fastlegen min var ærlig på at han helst vil jeg skal følges opp der. Men må ta blodprøver hos fastlegen da. Blir fulgt opp på sykehuset også

Jeg har gått til lege. Nå de siste ukene har jeg gått til jordmor. Anbefaler å gå til en person hele svangerskapet. For nå syns jeg det er vanskelig med jordmor siden hun ikke har fulgt meg opp hele veien:)

Første jeg gjorde da testen var positiv, var å ringe jordmor å få time. Fastlegen min vet ikke engang at jeg er gravid. Siden han ikke var mye til hjelp i prøvingen, så oppsøkte jeg hjelp privat, og det er der jeg var sist i kontakt med lege og gynekolog. Men jeg antar at jeg må til lege snart for å få tatt blodprøver og diverse. :) ønsker hvertfall å ha jordmor å forholde meg til, hun har mye bedre tid, og jeg har kunnet ringe henne når som helst nærmest, og hun har god tid for å prate bare over telefon. Så gleder meg til første møte med henne om et par dager :D

Jeg var bare til lege i forrige svangerskap. Siden jeg var sikker på at jeg skulle ha KS så skjønte jeg ikke hvorfor jeg skulle snakke med jordmødre :P

Jeg har ikke møtt jordmor enda, får se hvem jeg velger etterhvert. :happy: Venter på innkalling til time. Om jeg har god kjemi med jordmor tror at at det blir henne. Har vært nye hos legen de siste årene med andre ting, så vil ha en fresh start.

Jeg likte godt å gå til jordmor. Jeg føler jeg møter noe helt annet enn hos legen. Legen er veldig klinisk og upersonlig. Dårlig tid. Mens jordmor får jeg høre hjertelyd med doppler og mer omsorg.

Jeg er litt usikker. Legen min er ganske flink og tar seg den tiden hun trenger :) Husker sist gang så tok jordmoren min seg 4 uker ferie de siste ukene av svangeskapet mitt og da følte jeg at jeg trengte henne, så mulig jeg går mer til legen min denne gangen.

Jeg kommer til å gå til jordmor da jeg føler de har bedre tid enn fastlegen min. Viss jeg skulle trenge sykemelding eller oppfølging i forhold til faste medisiner så tar jeg det opp med fastlegen :)

Kanskje litt motsatt av andre, men gikk til jordmor og hadde noen kontroller hos fastlegen sist gang. Kommer sannsynligvis til å bare gå til fastlege denne gangen, fordi det er mindre mas og enkel å forholde seg til :playful: må ha blodprøver annenhver uke gjennom svangerskapet uansett, så blir mest praktisk å bare gå til fastlegen.

I min kommune er det kjempe enkelt, for her samarbeider legen med jordmor og har en plan som standard :happy: Så funker super fint for meg. Fordelen med jordmor kontra leger, er jo at de har mer tid til å prate med deg enn hva legene pleier å ha.

Back
Topp