Rugrat
Glad i forumet
Hva er fordelene ved å gå til jordmor, i forhold til fastlege gjennom svangerskapet?
Jeg er kronisk syk, og føler fastlegen min kjenner min historie og min kropp så godt, at jeg føler det er ufattelig trygt å gå til henne på kontroller gjennom svangerskapet. "Må" man til jordmor, gjør hun noe mer/annet enn fastlegen kan gjøre? Jeg vet jeg kan kombinere de to, men kan jeg overlate alt av oppfølging til legen?
Takk for svar <3
Jeg er kronisk syk, og føler fastlegen min kjenner min historie og min kropp så godt, at jeg føler det er ufattelig trygt å gå til henne på kontroller gjennom svangerskapet. "Må" man til jordmor, gjør hun noe mer/annet enn fastlegen kan gjøre? Jeg vet jeg kan kombinere de to, men kan jeg overlate alt av oppfølging til legen?
Takk for svar <3
Jeg velger nok stort sett å gå til jordmor, bortsett fra den ene kontrollen der jeg skal ta glukosebelastningstest, for må gjøre det hos fastlegen. Personlig stoler jeg mer på jordmor når det kommer til spesialisert kunnskap rundt graviditet og fødsel, i tillegg til at det er godt å gå til noen som har god tid til deg og ikke snakker så veldig 'medisinsk' (syns leger ofte har sånt symptomfokus og lite på det helhetlige). Vet at både jordmødre og leger er forskjellige, så flott at man kan velge det man selv syns er best